Dat maakt NPO 1 qua totale kijkaantallen de winnaar van de dag, al deed NPO 3 dankzij het WK vrouwenvoetbal ook prima zaken. 951.000 kijkers zagen ondanks het zonnige weer hoe Noorwegen en Australië in een gelijkspel eindigde. Floortje Dessing wist op primetime het best te scoren: 767.000 mensen keken mee naar haar reis die eindigde met een droevig nabericht.
Net een herhaling gezien van een mooie aflevering van Floortje naar het einde van de wereld. Centraal stond een gezin die geëmigreerd was naar het prachtige Tonga, waar zij een ideaal leven leiden. Stil van de aftiteling met het nieuws dat hun zoontje Kai was overleden.
— John (@lovetoscane) 22 juni 2019
Ik kijk Floortje Naar Het Einde Van De Wereld Wat een dramatische einde voor die familie 😰 https://t.co/dSe2WWLQS8
— Mamaprivé🇳🇱 (@Mamaprive) 22 juni 2019
Floortje naar het einde van de wereld geeft me echt gevoelens?
— Bente Jansen (@QueeenBentley) 22 juni 2019
Ondertussen in Nederland moddert in de marge
Ondertussen werd op RTL 4 definitief duidelijk dat Ondertussen in Nederland niet de kijkcijferklapper is waar op gehoopt werd. De vierde aflevering van de regionale feitjesquiz kwam uit op 524.000 kijkers die niet echt te spreken waren over het niveau van de show. Daarna deed Robert ten Brink het behoorlijk beter met Bankgiro miljonairs dat uit kwam op 721.000 kijkers.
#ondertusseninnederland vinden wij #saai
— Dynamite (@AjaxDynamite) 22 juni 2019
— Dynamite (@AjaxDynamite) 22 juni 2019
Beste @RTL4 zitten we gezellig met een kind (9jaar) naar #ondertusseninnederland te kijken. Word er een partij in gevloekt!! En we mochten uitleggen wat mastuberen is.... Dacht dat we naar een familie show aan het kijken waren. @HumbertoTan @luuk
— Vinnie Nootdorp (@VinnieNootdorp) 22 juni 2019
#oinl
SBS zakt in
SBS had het echter nog zwaarder. De zender leek een onbedoeld voorgevoel te hebben door in de vooravond De 20 grappigste ontberingen te programmeren dat door 106.000 kijkers gezien werd. Daarna had ook het doorgaans zo populaire Lachen om home video's het zwaar met een schamele 184.000 kijkers. Door die gebrekkige lead in kwam de avondvullende muziekshow Thank you for the music niet verder dan 383.000 kijkers. Van dit aantal bleven nog 248.000 mensen zitten voor het onverklaarbare zoekprogramma Zoek de fouten.
@SBS6 #thankyouforthemusic reclame voor een horrorfilm...#familieprogramma #niethandig
— INGE LEENDERS (@ingeleenders) 22 juni 2019
#ThankyouFortheMusic @musicbymarlyn was weer geweldig met I’m every woman 🎶
— Eric Roggeband (@EricRoggeband) 22 juni 2019
Dat #thankyouforthemusic zou zoveel leuker zijn met willekeurige mensen ipv (semi) BN'ers. Als het op RTL was geweest hadden we Tijl, Chantal en Ruben gehad. Nu de zoon vd zenderbaas en een cabaretiere die nog steeds wacht tot er om haar gelachen wordt.
— felonvt500 (@Felon0229) 22 juni 2019