Twitter was - hoe kan het ook anders - positief over Floortje én haar ambassadeur.
Wat een interessant en goed programma weer @floortjedessing petje af! Mooi inkijkje, goede vragen en écht leerzaam...#floortje #floortjeendeambassadeurs @BNNVARA
— Saskia Hamminga (@saskiahamminga) 22 november 2018Lees ook:
Ik heb echt genoten van dit nieuwe programma van #Floortje. Leerzaam en redelijk en openhartig. Wat doet ze het goed als interviewer. Impressed. Wat een mooie vrouw ook die mevrouw Jones-Bos.
— Mikkie (@mikkieniets) 22 november 2018
Prachtig programma weer. Met een geweldige vertegenwoordiging voor ons land 👌👌 #Floortje
— Caroline Meijers (@MeijersCaroline) 22 november 2018
Renée-Bos Jones werd vorig jaar genoemd als mogelijke VVD-kandidaat voor de post van Buitenlandse Zaken. Nu begrijp ik waarom. #Floortje
— Elsschot🇪🇺🇳🇱 (@marcelbar8) 22 november 2018
Expeditie Robinson
De hoogste kijkcijfers waren donderdag voor Het Journaal (1,8 miljoen), Expeditie Robinson (1,46 miljoen) en De Wereld Draait Door (1,3 miljoen). Ook de laatste aflevering van Klem en Droomhuis gezocht gezocht scoorden goed met 1,1 miljoen en 1 miljoen kijkers. Bij Expeditie Robinson werd er op Twitter veel gesproken over Steven en Dominique die samen een eiland voor zich alleen hadden. Ook was het tijd voor de eetproef - en voor een geniepig plannetje van Nienke Plas om de eilandraad te doorstaan.
Hahahahaha Nienke zegt gewoon wat heel Nederland denkt over Steven en Dominique 😂 #expeditierobinson
— Sabine (@VisserSabine) 22 november 2018
Steven en Dominique ondertussen op finalisten eiland #ExpeditieRobinson pic.twitter.com/sf4GnywThK
— Valérie Krikken (@valeriekrikken) 22 november 2018
Ik geloof dat ik smoor ben op Nienke Plas! Wat een heerlijk mens! @PlasNienke #eilandpraat #humor #ExpeditieRobinson #rtl5
— Viktor Brand (@ViktorBr) 22 november 2018
Keuringsdienst van waarde
RTL deed het naast Expeditie Robinson ook aardig met RTL Boulevard (785.000) en Help, mijn man is klusser (936.000). NPO 3 scoorde met Keuringsdienst van waarde, waar 907.000 mensen naar keken. De aflevering ging over het stokbrood, of zoals de Fransen zouden zeggen: de baguette. De keuze voor een goed stokbrood bleek niet zo simpel als je zou denken. En Twitter kreeg er trek van.
Heel veel zin in stokbrood. En kaas, en wijn. Sjansonneke erbij. Oh en iemand om het mee op te eten. #kvw
— Janine C👀ijmans (@janinecooijmans) 22 november 2018
Trek in Franse rode wijn, stokbrood met Roquefort en een achter de bergen ondergaande zon. En dat aan een lange tafel op een camping ergens in Zuid-Frankrijk #kvw
— Jonas (@Jonas_Jol) 22 november 2018
Dus stokbrood uit de NL supermarkt is gewoon wit brood in de vorm van een stok.#kvw #keuringsdienstvanwaarde
— Martijn Rijk (@martijnrijk) 22 november 2018