Het is een topzomer voor NPO 1: maar liefst vijf van de best bekeken programma's van de dag kwamen uit de koker van het eerste publieke net.
Een groot deel van die verdienste komt op de conto van het succes van de Oranje Leeuwinnen. Zo werd de ingelaste huldiging rond etenstijd door maar liefst 2.1 miljoen mensen gezien. Later die avond zaten de kampioenen aan tafel bij Jinek en dat leverde ook een meer dan puike 1.1 miljoen kijkers op.
MAX-team scoort
Maar niet alleen vrouwenvoetbal scoort op NPO 1, ook MAX-collega's Sybrand Niessen en Martine van Os blijken kijkcijferkannonen op primetime in vakantietijd. Groeten van MAX wist 1.23 miljoen kijkers te bedienen terwijl de tweede aflevering van We zijn er bijna een imponerende 1.55 miljoen kijkers boeide met een heleboel steenkolen Engels.
Slimste Mens commercie de baas
Zowel SBS6 als RTL 4 kon niet op tegen NPO 1 maar ook niet tegen NPO 2 waar die andere kijkcijferknaller De slimste mens nog altijd heer en meester is. Een ruime 1 miljoen kijkers zag hoe hoe Angela de Jong zich zo goed als zeker stelde van een plek in de finaleweek terwijl tv-kok Sandra Ysbrandy tijdens haar debuut roemloos ten onder ging.
Maar nieuwe deelnemers leiden ook tot oude grappen...