Je beseft pas hoe oud/anders sommige mensen zijn geworden als je naar #gtstclassics kijkt...
— Nirvana (@Nirvaantje) 19 juli 2018
Wat waren @RuudFeltkamp & @ferrydoedens toch jong toen he?! ;-). #GTST #GTSTClassics
— Sebastiaan Boers (@sebasboers) 19 juli 2018
Vierdaagse
Waar kijkers wel zin in hadden? In Het gevoel van de Vierdaagse bijvoorbeeld. 1,1 miljoen mensen zagen op NPO 1 de lopers in Nijmegen de Zevenheuvelenweg bedwingen.
@KroNcrv, @FonsdePoel en Sander de Kramer, wat een schitterend programma maken jullie! #HetGevoelVanDeVierdaagse #Vierdaagse2018
— Guido van Schijndel (@GvanSchijndel) 19 juli 2018
Tour de France
Ook de Tour de France was in trek. De avondetappe trok 993.000 kijkers en de etappe naar de top van de Alpe d'Huez was goed voor 976.000. Daarin zagen kijkers Tom Dumoulin voor de tweede achtereenvolgende dag net aan tweede worden. Heel zuur.
Dat je met je vriend een weddenschap afsluit: als @tom_dumoulin deze etappe wint vraag je me ten huwelijk. En dan dit. #tourdefrance #TDF #2seconde #schakelfoutje
— Claudia (@clauwauwdia) 19 juli 2018
Great British Bake Off
Met de vele herhalingen op dit moment hadden de commerciële zenders weinig in te brengen als het om de kijkcijfers gaat. Het Italiaanse dorp Ollolai (wel nieuw), blijft stabiel met 624.000. Verder moeten we vooral op NPO 1, 2 en 3 zijn voor de successen. De slimste mens op NPO 2 was weer goed voor 1 miljoen kijkers, The great British bake off deed 792.000. Daar was het Italiaanse week.
Nu heb ik dus zin in pizza... #GBBO
— Kirsten (@Kirstenschrijft) 19 juli 2018