In het bakprogramma, dat direct na het NOS Journaal wordt uitgezonden, werden weer heerlijke dingen gemaakt. Dit keer was het tijd voor de toetjes. In totaal keken 1.95 miljoen mensen naar de verrichtingen van de kandidaten. Vorige week waren dat 1.96 miljoen mensen. Uiteraard werd via Twitter gretig meegeleefd met de deelnemers.
Lees ook:
Het thema is deserttaart. Ik kijk #hhb #heelhollandbakt en geef mij maar merengue en een eclair. Succes @ZeinabAlhashime met het halen van de (halve) finale! 💪🏻 pic.twitter.com/nfSiMBd4L1
— Joost 🐰 (@_maghetweten) April 23, 2022
Ik ben weer goed voorbereid bij al het lekkers dat de huiskamer in gegooid wordt Ben alleen vergeten om het bosbessentaartje eerder uit de vriezer te halen.Als blikken konden ontdooien..🤪🙄 #hhb #heelhollandbakt #Duurttelang pic.twitter.com/s0zYiaVG1a
— Jeannet Sandvrouw🕊 (@MrsSandvrouw) April 23, 2022
Ik vertrek
NPO 1 heeft meer ijzers in het vuur op de zaterdagavond. Direct na Heel Holland Bakt start het zeer succesvolle Ik Vertrek. Dit keer gingen Erik en Brigitte naar Frankrijk om een chambres d’hôtes te beginnen. In totaal volgden 1.5 miljoen mensen de verrichtingen van Erik en Brigitte. Ik Vertrek is bij uitstek een programma waar Twitterend Nederland graag over praat, zo ook zaterdagavond.
Bij Heel Holland Bakt was het beslag steviger dan dit cement #ikvertrek
— Victor Hopman 🇺🇦 (@victorhopman) April 23, 2022
Maar ook nu weer: hoe knap is het dat de deelnemers aan #ikvertrek positief doorgaan, niet stuk te krijgen zijn en na een jaar klussen op je knieën lachend en liefdevol naast elkaar staan en het redden.
— Sydney (@SydneyWurth) April 23, 2022
LaChica en ik zouden elkaar de tent uit rammen en een echtscheiding hebben.
Of je gooit cement over een prachtige granieten vloer #ikvertrek pic.twitter.com/rZvzIVgp7C
— Maureen de Jong (@maureenweijzig) April 23, 2022
Amusementsgeweld van RTL 4
RTL 4 heeft uitstekende programma's om tegenover het geweld van NPO 1 te plaatsen. Wat te denken van Oh, wat een jaar!, waar RTL de prime time-avond mee aftrapt. Dit keer keken 912.000 mensen. Make up your mind is het programma wat daarna volgt en dat trok 920.000 belangstellenden.
Ja, ik kijk #ohwateenjaar en vind het leuk kijken.
— Corinne (@BestLief) April 23, 2022
Ja, het is niet altijd even lollig, intelligent of correct, maar het blijft lekkere verstand-op-0-tv en ontspannen.
En de herinneringen blijven leuke "O ja!" momentjes. #jehoeftniettekijken 😉
Lekkere nummers in #ohwateenjaar 1982!
— Mariska (@wen78yan) April 23, 2022
Wow, ik dacht dat ik oud was, maar die mensen bij #ohwateenjaar zijn pas écht oud, dat ze al die dingen in 1982 bewust hebben meegemaakt.
— Carlos Zacharioudakis (@Carlitosisback) April 23, 2022
SBS 6
De ijzers die SBS 6 in het vuur heeft zijn Code van Coppens: De wraak van de Belgen en Onmogelijke duetten. Qua kijkcijfers presteren die programma's niet zo goed als het amusement op NPO 1 en RTL 4, maar toch keken er voldoende mensen. Eerstgenoemde programma bereikte 364.000 kijkers, terwijl Onmogelijke duetten 430.000 lieden wist te boeien.