Vanaf de eerste aflevering was Het Water Komt een grote verrassing. De documentaireserie heeft een mooi tijdslot, maar wel op NPO 2. Naar de laatste aflevering – waarin presentator Winfried Baijens de boel weer aan elkaar praatte – keken 1.13 miljoen mensen.
Wat een aangrijpende docuserie is Het Water Komt. De indringende memoires zorgden bij mij meermaals voor tranen: wát een hoop verdriet en wát een angst. Mocht je het niet gezien hebben, het is het terugkijken waard:#hetwaterkomthttps://t.co/MZTzTzG17m
— Jorien de Wit (@JoriendeWit) January 27, 2023
Prachtig gemaakte serie over de #watersnoodramp door @winfriedbaijens #hetwaterkomt met bijzondere verhalen en ooggetuigenverslagen. En mooie beelden van mijn geboorteprovincie #zeeland.
— Kalle ?? (@kmalda) January 27, 2023
Op zoek naar
Op NPO 1 staat Op zoek naar…. op prime time geprogrammeerd. Het was de halve finale van het programma, waarin wordt gezocht naar de nieuwe Danny en Sandy. Er keken 728.000 mensen naar de verrichtingen van de kandidaten. Na het anderhalf uur durende musicalspektakel sloot talkshow Op1 de late avond af met 609.000 kijkers.
Chantal op 4
Op RTL 4 rekenen ze op de vrijdagavond op de tandem Chantal-Eva. Chantal Janzen kreeg met haar Chantals Pyjama Party 740.000 lieden naar de buis. Eva Jinek wist met haar talkshow daarna 658.000 mensen te bereiken.
Dochter en ik bij #chantalspyjamaparty ?? pic.twitter.com/sIUup0TyoT
— Henk Oldenhuis (@HOldenhuis) January 27, 2023
Helaaaaas niet gewonnen… maar dit was wel echt onwijs leuk om te doen. En voor iedereen die zichzelf niet al te serieus neemt aan te raden om te doen!#chantalspyjamaparty pic.twitter.com/VSCSMGNIPT
— ??????? (@Sabrientje2) January 27, 2023
Ministars bij SBS
Op SBS 6 hebben ze ook een tandem, namelijk Ministars en Vandaag Inside. Naar de heren van VI keken in totaal 744.000 mensen. Talentenjacht Ministars wist 386.000 mensen aan zich te binden.
En verder...
En verder: Khalid & Sophie (NPO 1) trok 655.000 kijkers, Achter de deuren van het Vredespaleis (NPO 2) 303.000 en documentairemaker Louis Theroux wist op NPO 3 252.000 mensen naar de televisie te brengen.