In Het zal mij een zorg zijn lopen Joep ten Hove en Thijs Meeuwsen een aantal weken mee op een zorgboerderij voor ouderen met dementie. Het leverde een ontroerende portretreeks op over mensen die er in de laatste fase van het bestaan nog het beste van maken. De eerste aflevering werd echter door een teleurstellende 363.000 kijkers gezien. Dat voorafgaand aan de serie de zoveelste herhaling van Cash or trash bleef hangen op een pijnlijke 197.000 kijkers deed het programma waarschijnlijk de das om.
Wat een mooi programma #hetzalmijeenzorgzijn #sbs6
— Marielle ➰ (@MissGlitterss) July 27, 2020
Samen dementie en denken dat je op vakantie bent..ook wel weer mooi ❤️#hetzalmijeenzorgzijn #hzmezz
— Joyce (@Joyce_1978) July 27, 2020
Een primeur; huilen om een SBS6 programma. En niet eens door plaatsvervangende schaamte, maar van ontroering. 2 ouders met dementie, poeh ga dr maar aan staan.#sbs6 #hetzalmijeenzorgzijn
— Sharon Elgers (@ElgersSharon) July 27, 2020
RTL 4 onderuit
RTL 4 deed het maandagavond marginaal beter dan SBS 6, maar kon op primetime nog altijd niet opboksen tegen zenders als NPO 2 waar De slimste mens met 1,36 miljoen kijkers wederom de beste papieren had. Van die aantallen kan RTL alleen dromen. Ik weet er alles van noteerde een keurige 768.000 kijkers, maar daarna zakte de avondprogrammering gestaag in. 316.000 kijkers voor Married at first sight: Second chance gevolgd door 233.000 voor een herhaling van Bureau Burgwallen met als triest toetje 125.000 kijkers voor De zwakste schakel.
Het had je dochter kunnen zijn marcel ....lekker hé z,n jong ding. Ach je had je keuze al gemaakt in aflevering 1 ....bah !!!!#secondchance
— eagon kortenschijl 🇱🇺 (@xxxeagon) July 27, 2020
Droom lekker verder Marcel.. Dit wordt weer niks en je laat zo een oprechte dame schieten. Heel irritant die domheid #secondchance
— MNQ (@MNQ15071894) July 19, 2020
#bureauBurgwallen wat een geschreeuw die verwarde man.
— Jolanda Bomert (@Jolandabomert) July 27, 2020
Mijn oudste zegt, dat klinkt als... pic.twitter.com/D2HkAVMbzE
Mozes kriebel, ik haak af hoor bij de herhaling van #bureauburgwallen, puur vanwege de reclame 🤪 pic.twitter.com/xA2ihKo2Qm
— MarieClaire❤️ (@Claire2020Marie) July 27, 2020
NPO 1 beste all rounder
Over de hele avond had NPO 1 het 't best voor elkaar. Op primetime scoorde de zender cijfers die hartje winter niet zouden misstaan: 1,35 miljoen voor MAX Vakantieman en nog eens 1,2 miljoen voor Mooiste meisje van de klas zijn getallen om over naar huis te schrijven. Het Op1 debuut van Tim Hofman was nog eens goed voor 1 miljoen kijkers. In de vooravond had de nieuwe Hit kwis nog wat moeite publiek te vinden: 527.000 kijkers zagen de eerste aflevering die velen nogal hysterisch vonden.
De Hit Kwis.
— Anjo Seuters (@Anjoseuters) July 27, 2020
Veel rommeliger ga je het niet krijgen.
Ik had het idee dat de regels niet duidelijk genoeg (uitgelegd) zijn.#hitkwis
Ze kunnen me net zo goed die €1500,- gelijk overstorten, want met zo'n simpele quiz is het bijna zonde om er serieus aan mee te doen.#hitkwis
— JakobJackson🖤💎 (@JakobLovesJanet) July 27, 2020
Ik dacht dat het #Coronavirus het ergste van 2020 zou worden. Maar ik heb net een stukje van de #hitkwis gekeken. Mijn God.
— Rugnummer10 (@rugnummer10) July 27, 2020
Heb het niet uitgekeken, het enige passende woord dat ik kan bedenken is "hysterisch". Jammer Kees, jij kunt beter dan dit! #hitkwis #ikhaakaf
— Marian Peeneman (@Peentje01) July 27, 2020