Na een wekenlange promotiecampagne vol weinig zeggende teasers zat Johnny de Mol rond 19.30 uur toch echt achter de talkshowtafel.
Meilandjes boven het miljoen
Het woord corona werd bewust vermeden, er was veel ruimte voor muziek en de sfeer was vooral los en gezellig, de toon was direct gezet met HLF8 dat met 423.000 kijkers eigenlijk niet veel slechter scoort dan voorganger Wordt u al geholpen? Kijkers wisten SBS 6 naderhand ook weer te vinden: Chateau Meiland noteerde een miljoen kijkers, waarvan de helft weer verdwenen toen Het roer om startte.
Geen Spaans spreken, budget nihil, gokken op een subsidie van 70.000, kluskracht beperkt, nauwelijks winkels en de speelgoedwinkel ontbreekt maar jawel 1 boeking dus 😁 #hetroerom
— Peter Verhoeven (@AVLmanagement) September 6, 2021
#Hetroerom
— EmBee#64 (@embee_64) September 6, 2021
dit stel vind ik een verademing na het stel van vorige week. Wat een lieverds met elkaar en met hun jongens.
Frank zeurt, Carlos werkt,l. Samenvatting van deze aflevering #hetroerom
— Annette Van Den Berk (@annette_berk) September 6, 2021
Denkend aan Holland dobbert door
Waar HLF8 prima scoorde met 423.000 kijkers is het huilen met de pet bij concurrent Khalid & Sophie. Natuurlijk zorgt het ongewoon mooie nazomerweer voor minder kijkers rond de klok van 19.00 uur, maar de jonge talkshow kwam niet verder dan 352.000 kijkers wat hen hekkensluiter maakt in de kijkcijfer top 25. Op primetime scoorde NPO 1 weer als vanouds: Radar en Denkend aan Holland waren beiden goed voor 1 miljoen kijkers, Op1 had er 605.000.
Heerlijk slow tv.
— |💉|📰|🌍|| MediaWatcherNL ||🌍|📰|💉| (@MediawatcherNL) September 6, 2021
En heerlijke humor.
Van #Gouda naar #Utrecht #DenkendaanHolland pic.twitter.com/JEIRfDgn6Y
Volgende week de laatste alweer....jammer. Had een tochtje over de Rotte wel leuk gevonden, ooit woonde André aan #deRotte. #denkendaanholland
— Marijke van Leeuwen (@MarijkeLeeuwen) September 6, 2021
Het was weer top! Wat jammer dat er nog maar 1 aflevering komt…… #denkendaanholland
— Ellen van Dorssen🌈 (@EDorssen) September 6, 2021
RTL blijft stabiel
RTL 4 heeft geen nieuwe vooravond te promoten en vertrouwt op bekende titels. GTST was goed voor 700.000 kijkers en de XL-versie van Kopen zonder kijken nam de rest van de primetime programmering voor z'n rekening voor het oog van 981.000 kijkers. Jinek was net een maatje groter dan Op1 en kwam uit op 683.000 kijkers.
Ik denk dat ze de naam van het programma moeten wijzigen in kopenzonderzeiken dan wordt het voor de kijker ook een stuk fijner om te zien. Zelden mensen gezien die zo sneu zijn. #kopenzonderkijken
— Alex Coenen (@Lexus_1979) September 6, 2021
Ben ik de enige die zich al heel de tijd afvraagt wat een gymleraar moet met een thuiskantoor? #kopenzonderkijken
— Juliette Jakobsen (@JulietteJakobs1) September 6, 2021
Ik gun dat piepstel niet eens meer een huis. Vloer is niet goed, te klein, wat is dit? Nou, ik weet wat jullie zijn.... een verschrikkelijk stel strontverwende onrealistische zeikerds. #kopenzonderkijken
— Karin (@Karin76652922) September 6, 2021