De kijkcijfers van De slimste mens blijven onverminderd hoog. Naar de kennisquiz met Philip Freriks en Maarten van Rossem keken woensdagavond maar liefst 1.513.000 mensen. Vooral de vraag over het verlies van Feyenoord tegen PSV in 2010 zorgde voor hilariteit, want het was uitgerekend Feyenoord-fan Paul de Munnik die deze moest beantwoorden. Pijnlijk!
😅 Feyenoord-fan Paul de Munnik moet pijnlijke vraag beantwoorden bij De Slimste Mens. #010 of #100? https://t.co/BSp2PBTxe9 pic.twitter.com/lbx0AMjkIn
— Voetbalflitsen (@voetbalflitsen) August 14, 2019
NPO
NPO kende sowieso een uitstekende woensdag, want ook het journaal van 20.00 uur (1.836.000), die van 18.00 uur (939.000), de S.P.E.L.show met Astrid Joosten (912.000), Van onschatbare waarde 825.000), Bed and breakfast (801.000), Jinek (784.000) en EenVandaag (779.000) bemachtigden een plek in de top tien.
Leuk hoor, zo'n 'kale betonnen muren en onbewerkte kozijnen' look, maar m'n OCD schreeuwt nu "Het is niet af!"#bedandbreakfast
— • Kirsten • (@x_kirsten) August 14, 2019
Op de deur zit een haakje, maar daar hang een föhn aan. En die tikt heel vervelend als je de deur beweegt. Waarom ligt die föhn niet gewoon in een laatje. Ook een passpiegel ontbreekt, ik moet op een stoel gaan staan om mijn schaamhaar netjes te kammen! #bedandbreakfast
— Teun Parijs (@TeunParijs) August 14, 2019
Voetbal
Ook het voetbal trok weer de nodige kijkers. Naar het duel om de Europese Supercup, waarbij Liverpool en Chelsea het uiteindelijk via penalty's beslisten, keken 655.000 mensen. Zij zagen hoe alleen Tammy Abraham vanaf elf meter miste, waardoor de Nederlanders Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum opnieuw een prijs aan hun palmares toevoegden.
Big Virg 🤩
— Liverpool FC (@LFC) August 14, 2019
Is right, @VirgilvDijk 😎 pic.twitter.com/wzy81ouOJg
Moment Woodstock
SBS 6 bleef een beetje achter. Zij wisten alleen met Hart van Nederland en Shownieuws in de top 25 van de dag te komen, maar echt vrolijk zullen ze daar niet worden van de pakweg 450.000 kijkers die naar beide programma's keken. Moment Woodstock op NPO1 deed het met 553.000 belangstellenden in ieder geval een stuk beter. Dieuwertje Blok kijkt vijftig jaar na de eerste editie terug op het festival en dat was voor omroep MAX reden om aan de vooravond van het jubileum aandacht te besteden aan het legendarische festival.
Wat een fijn voorgerecht voor de grote #Woodstock-docu a.s. zondag was 'Het moment: #Woodstock' van @omroepmax zo-even op @NPO1 met de prachtig ouder wordende Dieuwertje Blok. Nu nog meer zin in zondag!https://t.co/DSEALQFrxV
— JFAGeelhoed (@jfageelhoed) August 14, 2019