Het komt niet vaak voor dat midden in het winterseizoen niet één amusementsprogramma op primetime boven het miljoen komt, maar woensdag was één van die zeldzame dagen. De NPO 1 natuurserie Seven worlds one planet kwam met 962.000 kijkers nog het dichtst in de buurt. Doorbakken scoorde daarna een keurige 842.000 kijkers waarna Op1 de avond afsloot met 725.000 kijkers.
Jammer.. alweer afgelopen😬 weer een week wachten op de mooiste beelden van de natuur #sevenworldsoneplanet #sevenworlds
— Sander (@Sampie1976) February 5, 2020
Ongekend altijd om te zien hoe de natuur en dieren altijd samenwerken. Wat ook een continent is dat #Australie #sevenworlds #sevenworldsoneplanet
— Sander (@Sampie1976) February 5, 2020
Ik kijk #sevenworlds bij de @EOnl op npo1.
— Oma Lijntje 🐭 (@mevr_vanwijk) February 5, 2020
Prachtige beelden van de natuur in Australië.
En.......de evolutie wordt niet ontkend!
Maar ik wacht nog op de doem van klimaatverandering.
Eerst verder kijken. Ik kom terug.
Jinek trekt kijkers
Op RTL 4 was GTST goed voor 745.000 kijkers. De zender zag dat aantal naar 947.000 kijkers groeien voor een bijzonder heftige aflevering van Help mijn man is klusser waarbij een speciale rol was weggelegd voor de Zeeuwse schoonmoeder van de briefschrijfster. De zwakste schakel deed het voor het eerst in weken beter: na een povere 400.000 kijkers schoot Bridget Maasland door naar 622.000 kijkers. Daarmee vormt ze een betere lead in voor Jinek dat woensdagavond met 770.000 kijkers de talkshowstrijd met een kleine voorsprong won.
"Als ik van tevoren had geweten dat jullie zó slecht waren, dan waren André en ik vanmorgen ons bed niet uitgekomen..."
— Jeroen Franken (@BlueFishConsult) February 5, 2020
Bridget Maasland. Wat. Een. Wereldwijf. #dezwaksteschakel
Bloedmooi, leuk en zelfspot. Daarom vind ik Bridget leuk #dezwaksteschakel
— Jeepee (@Jeepee76) February 5, 2020
Die wenkbrauwen van Bridget.. #dezwaksteschakel
— ςαηηε ❦ (@Tjikkie) February 5, 2020
SBS in de marge
SBS speelde op primetime geen rol van betekenis. Na de vertrouwde 578.000 kijkers voor Lingo ging het rap bergafwaarts ondanks nieuwe afleveringen van het online geprezen Down met Johnny dat desondanks uitkwam op 452.000 kijkers. De zender ging met ADHDennis daarna nog verder met de lift naar beneden om te eindigen op 400.00 kijkers. Hart van Nederland had hier ook onder te lijden en kwam niet verder dan 465.000 kijkers, waarmee het nieuwsprogramma bijna de helft van haar reguliere kijkers verloren lijkt.
Wat een heerlijke aflevering weer van #downmetjohnny
— Attie van Herwijnen. (@Atje1975) February 5, 2020
Was weer een mooie aflevering van Down met Johnny. En @NS_online zo leuk dat jullie hieraan mee werkten. ❤️ #downmetjohnny
— Femke ⛄️❄️ (@mevrouwFemke) February 5, 2020
Wat doet johnny dat toch goed. Prachtig om de deelnemers te zien stralen. Soms is er zo weinig voor nodig om mensen een geweldige dag te bezorgen. #downmetjohnny
— Stefan Duijndam (@StefanDuijndam) February 5, 2020