Het leek een voor de hand liggende keuze: de eerste twee edities van K2 zoekt K3 bleken ware kijkcijferhits, des te meer reden om groot uit te pakken met deze nieuwe reeks.
Lees ook:
SBS glijdt weg
Misschien lag het aan lead in HLF8 dat niet verder kwam dan 274.000 kijkers, misschien lag 't aan het feit dat K2 zoekt K3 al twee weken eerder is gestart in Vlaanderen. Maar het programma, dat van 20.30 tot 22.45 uur de dienst uitmaakte op de zender, bleef steken op een bedroevende 436.000 kijkers. Daarmee doet SBS het slechts een haar beter dan zusterzender Veronica waar 435.000 kijkers naar keken.
Ik heb weer met zoveel plezier naar #mediainside gekeken. Heel fijn verfrissend grappig programma.
— roos vonk (@roosvonk) September 24, 2021
Ook interessant dit keer om te merken dat BN'ers als Brigitte Kaandorp en @MvanRoosmalen door talkshows net zo gepiepeld worden als iedereen.
Ik ben wel voor #mediainside als avondvullend programma #vtwonen
— 🐗🦌🦡Anje🐺🦊🦇🦆🌍🌱 (@anaobscura) September 24, 2021
#mediainside blijft iedere keer echt smullen. En dat probleemloos tegenover #nieuwsuur
— Jan Brouwer (@Stafhorst) September 24, 2021
2 voor 12 bovenaan
NPO 2 doet het met 2 voor 12 zelfs beter dan RTL 4 met The voice senior. Waar Astrid Joosten 913.000 kijkers vermaakte, was de knockout-fase van de talentenjacht goed voor een relatief magere 809.000 kijkers. Jinek sloot de week af met 756.000 kijkers. Al met al droomcijfers voor Media inside dat voor een trouwe niche televisie maakt op NPO 3: 231.000 kijkers.
Ik heb weer met zoveel plezier naar #mediainside gekeken. Heel fijn verfrissend grappig programma.
— roos vonk (@roosvonk) September 24, 2021
Ook interessant dit keer om te merken dat BN'ers als Brigitte Kaandorp en @MvanRoosmalen door talkshows net zo gepiepeld worden als iedereen.
Ik ben wel voor #mediainside als avondvullend programma #vtwonen
— 🐗🦌🦡Anje🐺🦊🦇🦆🌍🌱 (@anaobscura) September 24, 2021
#mediainside blijft iedere keer echt smullen. En dat probleemloos tegenover #nieuwsuur
— Jan Brouwer (@Stafhorst) September 24, 2021
Chansons houdt aan
NPO 1 is spekkoper, maar komt net als de rest van de zenders op primetime niet boven het miljoen. Met 917.000 kijkers had Flikken Rotterdam de beste papieren en ook Chansons stelt in de tweede week alles behalve teleur. Het les- & liedjesprogramma van Matthijs van Nieuwkerk en Rob Kemps trok met een score van 844.000 zelfs iets meer kijkers dan de 811.000 die inschakelden bij het debuut.
#chansons zullen we er een jaar lang #matthijsenrobgaandoor van maken?
— Bjorn Gertsen (@1979bjorn) September 24, 2021
Wat een chemie tussen die twee.
Merde, dat CHANSONS! werkt dus ontzettend goed. Aflevering 1 gemist, maar 2 had alles: kennis, begeisterung, beleving, alles wat je wil als mensen over muziek gaan ouwehoeren.
— uǝssuɐɾ‾ʞǝǝɹɟ@ (@freek_janssen) September 24, 2021
Wat een fantastisch programma van Matthijs van Nieuwkerk en Rob Kemps. “CHANSONS!” Over muziek van Parijs en vooral ook het sentiment. Genieten. Prachtig! NPO1 vrijdagavond.
— Ellen Egberink (@egberink_ellen) September 24, 2021