SBS 6 had de lancering van Cupido ofzo niet beter kunnen plannen. De datingshow werd direct na kijkcijferhit Chateau Meiland te water gelaten. Maar waar de Meilandjes ruim één miljoen kijkers boeiden, vielen de liefdesperikelen van Wendy van Dijk en Leonie ter Braak niet in de smaak. Slechts 364.000 mensen bleven zitten voor het kundig gemaakte programma, niet eens genoeg voor een plekje in de kijkcijfer top 25.
Ik word ZO gelukkig van deze tv. Zit met een glimlach van oor tot te kijken. Deze mensen zijn zo puur❤ #cupidoofzo @leonieterbraak
— Michelle Pfizer (@ThimovM) October 25, 2021
İk word helemaal vrolijk van deze programma. De jongeren zijn puur, eerlijk en natuurlijk. Geweldig !! #cupidoofzo
— Mltm (@MLTM_2021) October 25, 2021
Ik vind het een leuk programma. Veel zeursnuiten hier storen zich aan Wendy, maar daar gaat het toch niet over? #CupidoOfzo
— ꧁༺ 𝕽𝖊𝖓𝖆𝖙𝖊 ༻꧂ (@SuperVissie) October 25, 2021
Kijkers hadden wel plezier in de perikelen van de Meilandjes, die onder andere naar de kermis gingen.
De wereld van morgen
NPO 1 kampt met een vergelijkbaar probleem. Doorgaans is de combinatie Radar en Spoorloos goed voor kijkcijfergoud, maar nu de publieke omroep bezuinigt op consumentenprogramma's is Antoinette Hertsenberg minder vaak te zien.
Als vervanging ging De wereld van morgen van start, maar waar Radar moeiteloos 1,25+ miljoen kijkers trekt, bleef het wetenschappelijke programma met onder anderen Nick Schilder hangen op 747.000 kijkers.
Spoorloos hield de eer hoog met één miljoen belangstellenden en Op1 sloot de avond af met 768.000 kijkers.
#dewereldvanmorgen hoort thuis op npo2....
— Rene S. (@rene292929) October 25, 2021
Optimistisch, luchtig en realistisch #Dewereldvanmorgen over haalbare oplossingen voor de brede energietransitie waar vandaag de dag al aan wordt gewerkt. Fijn perspectief op ‘n schonere toekomst voor ons allemaal die dichterbij is dan we denken. Inspirerende en leerzame kijktip.
— Sietce Wierda (@Sietce) October 25, 2021
#ecodorp #boekel Geweldig. Huizen die #CO2 positief zijn. #isolatie materiaal uit spijkerbroeken. Bouwstenen van hennep. Etc #dewereldvanmorgen Sociale woningbouw. Het kan dus wel!!!
— Richard Schimmelp. (@richard8383) October 25, 2021
Kopen zonder kijken domineert
RTL 4 profiteert van al het geschuif bij de concurrentie. Na 787.000 kijkers voor GTST was een memorabele Kopen zonder kijken goed voor maar liefst 1,34 miljoen kijkers.
In anderhalf uur werd een stel met wel heel bijzondere eisen voor hun beperkte budget alsnog aan een droomhuis geholpen. Eind goed al goed, moet ook Eva Jinek gedacht hebben.
Als hekkensluiter van RTL 4 noteerde ze maar liefst 903.000 kijkers.
Bingokaart compleet.
— John (@J0Ro010) October 25, 2021
Visgraat vloer.
Industriële stalen deur.
Bankje bij eettafel.
Hotel sfeer.
Zwart
☑️#kopenzonderkijken
Zo zie je maar weer dat al die eisen nergens op slaan, van 10 meter eisen, naar zo’n kleine woonkamer en ze zijn er helemaal blij mee #kopenzonderkijken
— LettaDePetta (@LettaPetta) October 25, 2021
Leuk, ze zijn helemaal blij en tevreden 😊 Weer een job well done Alex, Bob, Roos en klussers En Martijn's onmisbare humor natuurlijk #kopenzonderkijken
— Claudia (@_cloudy_a) October 25, 2021