De nieuwe talkshow Dit is mijn keus gaat over spraakmakende onderwerpen, maar voelt qua opzet als een kruising tussen Catherine, Jerry Springer en al die andere sensatie beluste praatprogramma's uit de jaren 90. Met 218.000 kijkers kwam Zoey niet eens in de buurt van de kijkcijfer top 25, maar hij was wél het best bekeken RTL 5 programma van de dag, wat dan weer beroerd nieuws is voor Buddy Vedder die bleef steken op 182.000 kijkers voor een nieuwe Deal or no deal.
Lees ook:
Volgens mij is eddy zoey the new jerryspringer geworden.
— Markyonoo (@mbody_challenge) November 22, 2021
Kan toch niet echt zijn..... #ditismijnkeus #eddyzoe #jerryspringer
De leader, de banner, de huisstijl. Het format doet me denken aan het iconische tv-programma Catherine uit de jaren ‘90. Eddy Zoëy doet het goed, maar heeft echt meer in zijn mars. En figureerde die dame op de eerste rij in het publiek niet in Toren C? #ditismijnkeus #rtl5
— Mr. Peteuti - Televisierecensent (@mrpeteuti) November 22, 2021
Is dit serieus of wordt hier gewoon een toneelstuk opgevoerd .. #ditismijnkeus
— Patrick (@Pat079S) November 22, 2021
Tiny House zakt in
RTL 4 kreeg ook een klap te verwerken. Na een imposante 910.000 kijkers voor GTST zakte de derde aflevering van Tiny house battle terug naar 624.000 kijkers. SBS 6 scoorde met Massa is kassa een riante 739.000 kijkers, maar zag die voorsprong weer verdampen toen Cupido ofzo terugviel naar een hartverscheurende 218.000 kijkers.
Voice over als zoon een dansfestival bezoekt: ‘Hossen, drank en pleurismuziek. Dat zijn de ingrediënten die moeten voorkomen dat je een goed gesprek moet voeren.’ 🤣 #massaiskassa
— Silvaan (@Silvaan) November 22, 2021
In de Dikke Van Dale staat bij "Superongemakkelijkheid" de gezinsfoto van De Familie Gillis#Massaiskassa #sbs6
— Jules (@daretomakenoise) November 22, 2021
#massaiskassa mijn tenen raken bijna mijn voetzolen bij die semi charme van Mark
— Rob (@Rob05580311) November 22, 2021
Radar domineert
De NPO is op primetime sowieso een maatje te groot voor RTL en SBS 6. Zelfs NPO 3 eindigt dankzij 797.000 kijkers voor Hunted hoger. Maar de beste papieren waren voor de laatste Radar van dit jaar waarin voor het oog van 1,49 miljoen kijkers de Loden Leeuwen werden uitgereikt. Spoorloos boeide vervolgens een riante 1,31 miljoen kijkers waardoor Op1 met 851.000 kijkers nipt concurrent Jinek op RTL 4 voor bleef.
Wel slim : de loden leeuw ontvangen bij je sponsor. #radar
— 1908Legend (@1908Legend) November 22, 2021
Hoe irritanter een reclame, hoe beter hij onthouden wordt. #lodenleeuw #RADAR
— Nicky Weber (@NickyWeber) November 22, 2021
En Henny Huisman ook. 😂 Is ook wel echt diep triest, die reclame. #LodenLeeuw #Radar https://t.co/uy7CVPclNm https://t.co/JgP6U2QxqB
— Susanne (@suusonline) November 22, 2021