In aanloop naar de zomervakantie zijn er steeds meer herhalingen te vinden in de programmering, maar de NPO en RTL concurreren voorlopig nog even lekker door met nieuwe afleveringen van hun succesvolle maandagavondshows.
MAX Vakantieman
Sybrand Niessen ging vorige week goed van start met de terugkeer van MAX Vakantieman op NPO 1 - 1,2 miljoen kijkers - en ook gisteren wist de presentator te scoren.
Er keken 1,3 miljoen mensen naar de uitzending over het verhalen van schade bij een geannuleerde vlucht, de grote drukte op het Europese wegennet en de mystery guest die een hotel in Valencia inspecteerde.
Omdat de wereldproblemen soms te groot zijn om te bevatten even naar #maxvakantieman kijken voor het kleine leed.
— marlies (@marliestalman) June 27, 2022
Zou het hier stoffig zijn? Oh wow mét cliffhanger dit jaar. Wát een excitement zeg, ik trek weer helemaal bij.#maxvakantieman
— Tas (@tasvolverhalen) June 27, 2022
Waarom zit ik altijd nog lekker iets te eten als de 'zou het hier stoffig zijn' meneer met zijn handschoentje langs de toiletpot en doucheputje gaat? God wat smerig weer. @MAXvakantieman #MAXvakantieman
— Maaike van Egmond (@therealmaaike) June 27, 2022
MAX Vakantieman belandde uiteindelijk op plek drie in de kijkcijfer top 25.
Kopen zonder Kijken
Dat Martijn Krabbé elke week hoge kijkcijfers weet te behalen met Kopen zonder Kijken is geen verrassing meer. Gisteren keken er ruim 1,4 miljoen mensen naar RTL 4 om te zien hoe Jeroen en Carlijn vanwege gezinsuitbreiding wilden verhuizen naar een rustige wijk. Een belangrijke eis van de twee was dat hun toekomstige kleine onbezorgd op straat kon spelen.
“Vroeger kon ik op straat spelen.”
— Andrea (@vanWubsbergen) June 27, 2022
Luister, vroeger paste ik in een maatje 38 lieverd, we moeten mee met wat ons wél past.
?#kopenzonderkijken pic.twitter.com/qv1IezvVLA
Welk kind speelt er tegenwoordig nog buiten #kopenzonderkijken
— Tristan Groenestein? (@TGroenestein) June 27, 2022
Zij wil maar spelen op straat. En kind zit straks gewoon achter de spelcomputer #kopenzonderkijken
— Martijn (@groot_martijn) June 27, 2022
Door de hoge kijkcijfers wist het woonprogramma de tweede plek in de kijkcijfer top 25 te veroveren en daarmee MAX Vakantieman te verslaan. De eerste plek was als vanouds voor het achtuurjournaal op NPO 1.
Massa Is Kassa
Verder werd er ook nog gekeken naar Massa Is Kassa op SBS6. 657.000 mensen zagen hoe Peter Gillis - alweer - op jacht ging naar een nieuwe bolide. De realityster eindigde daarvoor zelfs op het circuit van Zandvoort om de auto samen met Tim Coronel eens goed te testen.
Had hij laatst ook niet al een nieuwe auto gekocht? #MassaIsKassa
— ? Jenniek?? (@JenniekvB) June 27, 2022
Hallo boppers! ?#bobderooij #pauldeleeuw #massaiskassa pic.twitter.com/U0iBMyP0KO
— Liset (@LeeZV) June 27, 2022
Leuk!!! #massaiskassa pic.twitter.com/Emb9H2amq7
— Miss_Filter?? (@MFilter01) June 27, 2022