De aanhoudende populariteit van Heel Holland bakt is een traktatie voor de rest van de NPO 1 programmering, al was er online wel wat ophef over de onduidelijke eindopdracht. Direct na de bakshow scoorde Wie denk je wel dat je bent een gezonde 1 miljoen kijkers. Een puike prestatie voor het wetenschappelijke programma van Rob Urgert en Joep van Deudekom. Later op de avond noteerde Studio voetbal nog eens 829.000 kijkers.
Dit seizoen van #hhb valt een beetje tegen. Onduidelijke opdrachten (komt Aline met totaal over the top taart, is het weer te veel) en veel afgeraffelde werkjes. Geef ze dan net iets meer tijd om écht iets moois te maken.
— Kirsten Keerssemeeckers (@Kirstenschrijft) January 26, 2020
Is ietsjes te! Ja 😫 opdracht was over de top taart 😱 #heelhollandbakt
— Evelien Engelage (@EvelienEngelage) January 26, 2020
Robèrt tegen Aline: "Ik vind het wel erg veel..."
— madameminke (@madameminke) January 26, 2020
Ehh ja, dat was toch ook de opdracht? 🤨 #overdetoptaart #heelhollandbakt
Ik weet nu natuurlijk dat André door een hele zware periode ging tijdens de opnames maar ik vond hem vandaag echt zijn sprankeling missen. Wat deed hij het desondanks toch enorm goed en lief 💕#heelhollandbakt
— Cherishe_77 🥂 (@Cherishe_77) January 26, 2020
Baantjer zorgt voor dip
RTL 4 is niet in staat het kijkcijfergeweld van NPO 1 bij te houden. Hun grote troeven komen niet eens in de buurt van het miljoen. Spelprogramma Holland-België wist niet meer dan 648.000 kijkers te bereiken en dat aantal daalde nog verder met een nieuwe aflevering van Baantjer: het begin dat uitkwam op 517.000 kijkers. Een herhaling van Married at first sight zorgde daarna nog eens voor een schamele 154.000 kijkers.
Zijn alle #reclames van #Jinek in #Baantjer gestopt? #dtv #afhaken
— Bas van Beusekom (@BeusekomBas) January 26, 2020
Nu al reclame? Wtf #Baantjer
— Vixen ❄ 🏳️🌈 (@ArcticVixen88) January 26, 2020
#Baantjer pretendeert zich af te spelen in de 60-70er jaren! Nou toen werd er geen “what the f*ck gezegd hoor!
— maus (@mliberton) January 26, 2020
Promenade paradeert door
In de luwte wist ook NPO 3 het uitstekend te doen. Smeris trok aan het begin van de avond 423.000 kijkers, daarna bleef de satirische RTL Boulevard-parodie Promenade dicht bij zichzelf en dat was goed voor 228.000 kijkers. Toren C was daarna met 541.000 kijkers het best bekeken NPO 3 programma van de avond.
Ik besef nu pas dat de naam “Promenade” een parodie is op RTL Boulevard when did I become this slow #promenade
— Tessa Baan (@TessaBaan) January 26, 2020
Die moeder? Die hebben ze nagemaakt van gehakt!
— ZusVanMijnBroer (@Ghislai24361891) January 26, 2020
Van gehakt? Dat gaat toch stinken?
Ja..maar het is toch je moeder hé?!#PROMENADE #tehardlachen @diederikebbinge @tonkas
Nog twee afleveringen. En daarna toch weer een nieuwe serie mag ik aannemen?#meerpromenade #promenade
— Richard van der Laan (@StgPepper14) January 26, 2020