Voor de terugkeer van Man bijt hond zaten maandagavond 611.000 mensen voor de buis. Naar Lingo met presentator Jan Versteegh keken zelfs 802.000 liefhebbers, goed voor een plek in de top tien.
Lees ook:
Vanvond hebben we een primeur op de Nederlandse tv, een uitzending van #Lingo met halverwege reclame tussen door.
— BlauweVogel (@vogel_blauwe) August 26, 2019
Ik zocht naar een X om de banner reclame van Chateau Meiland te sluiten #lingo pic.twitter.com/bTvvO5tkum
— Victor Hopman (@vic23) August 26, 2019
BRUGKLASSER. Het is BRUGKLASSER!
— Saliemeier (@Saliemeier) August 26, 2019
Sorry ben alweer helemaal tegen de tv aan het blèren, net als vroeger#lingo
Miljoen
In het verleden trok Man bijt hond gemiddeld zo'n half miljoen kijkers bij de NPO, terwijl Lingo in de hoogtijdagen zelfs meer dan een miljoen kijkers had. Die kijkcijfers daalden uiteindelijk wel, want naar de laatste aflevering in 2014 keken nog geen 300.000 mensen.
“ M’n ex vrouw kan de typhus krijgen”😱😱
— Starbuck (@starbuck68) August 26, 2019
Ook de babbelbox met vertrouwde stem is weer terug😂#manbijthond pic.twitter.com/IGk6LRLdJK
"Ik heb wel gevraagd aan ze of ze wilde opvliegen." #manbijthond pic.twitter.com/DHLz6MY4sv
— Kevin (@televisiegozer) August 26, 2019
Heb vandaag Man Bijt Hond en Lingo gekeken pic.twitter.com/51k1tWqxpY
— Ruben. (@Ruben_van_Vliet) August 26, 2019
Chateau Meiland
Met het tweede seizoen van Chateau Meiland wist SBS 6 ook te scoren. De show rondom Martien Meiland en zijn gezin werd door 970.000 mensen gezien. Het nieuwe seizoen van Waar is de Mol van Johnny de Mol startte met 551.000 kijkers.
Dit blijft goud😂 #chateauMeiland pic.twitter.com/Cd3bHjlqVG
— Romy 🤙🏼⚽️ (@MissxRomy) August 26, 2019
Wat n heerlijk 'down to earth' no nonsense wijf is die Erika toch. Ik zou dr zo de oorlog mee ingaan. #chateauMeiland
— Bollocks (@buster_bollock) August 26, 2019
Top drie
De top van de maandag was voor de NPO. We zijn er bijna scoorde het best (1,6 miljoen), gevolgd door het NOS Journaal van 20.00 uur (1,5 miljoen) en Denkend aan Holland (1,3 miljoen).
Dank je @OmroepMAX voor weer twee hele fijne programma’s! #denkendaanholland #wezijnerbijna
— Kr'nelis 🔴⚪⚫ (@ceesvanvugt) August 26, 2019