Het was een spannende avond voor Merel Westrik. Haar nieuwe talkshow, waarvoor ze de veilige haven van het RTL Nieuws verliet, was voor het eerst te zien op haar nieuwe zender Net5. Met 378.000 mensen is de talkshow voor een kleine zender als Net5 prima bekeken. In de show zitten verschillende vrouwen op een bank te praten over verschillende onderwerpen. Linda de Mol en Nikkie de Jager waren onder meer te gast. De afsluiter van Raoul Heertje viel, gezien de reacties op twitter, niet bij iedereen in de smaak.
Lees ook:
Ik was al fan van Merel en ik vind Linda ook hartstikke leuk dus wist ik dat ik van #ladiesnight blij zou worden. En ik had gelijk. Natuurlijk.
— DIMARA (@DimaraTweet) October 16, 2019
Door trending twitter #ladiesnight nu terug aan kijken leuk hihi lekker ongedwongen
— Shir 🇳🇱👭🏳️🌈 (@Shirley368) October 16, 2019
Heertje mogen ze overslaan volgende week. #ladiesnight
— Roeland Roovers (@r0eland) October 16, 2019
Goede start, Merel je was top! Social media dame ietsje minder hyper volgende keer en Heertje mag volgende week thuisblijven. VI voor vrouwen :-) #ladiesnight
— Mirjam (@Mir752) October 16, 2019
Misdaad Advocaten
Linda de Mol zal in vanmorgen niet alleen voor Ladies Night de kijkcijfers in spanning hebben afgewacht. De Mol is sinds dit jaar programmadirecteur van Net5 en dit was de eerste nieuwe avond van de vrouwenzender. Helaas trok het eveneens nieuwe Misdaad Advocaten een stuk minder bekijks. Dat bleef om half negen hangen op 231.000 kijkers.
Die Sammy kan ik niet echt serieus nemen als advocaat. Geen reclame voor het vak #misdaadadvocaten
— Zwetster (@Mrs_SoAndSo) October 16, 2019
Zo, Linda heeft een blik grachtengordel blondjes opengetrokken. Diversiteit is ver te zoeken, gaat zo niet werken als je je op alle vrouwen wil richten met net5 #misdaadadvocaten
— Tweedelydoo (@tweedelydoo) October 16, 2019
Het succes van Meiland
Dan de programma's waar daadwerkelijk veel naar gekeken is, en daar zien we weinig verrassingen. Met 2,1 miljoen keken de meeste mensen gisteren naar Het Journaal van 20 uur. Dat werd gevolgd door Tussen Kunst en Kitsch met 1.398.000 en Het Journaal van 18 uur (1.293.000).
Wel opvallend is de 13e plaats voor Zo goed als nieuw van SBS6. Vorige week keken er nog 368.000 mensen, maar deze week waren dat er op eens 715.000. Zou dat het Meiland-effect zijn? Presentatrice Patty Brard ging in de slotaflevering namelijk op visite bij Gouden Televizier-Ring-winnaar Martien Meiland!
Kijkend naar #zogoedalsnieuw komt Martien ineens voorbij met de kinderwagen uit het bijgebouw pic.twitter.com/63CAJERJp3
— Marcel Koertshuis (@marcel_hgl1970) October 16, 2019