Helene doet het met de week beter, ze zit er veel relaxter bij als week 1 en je hoort der ook veel meer! #cafehendriksengenee
— Kevin (@televisiegozer) 23 juni 2019
Na wat bijschaven heeft #cafehendriksengenee zich ontwikkeld tot een lekker swingend programma op de zondagavond. Prima @wilfredgenee @hendrikshelene ! Lekker gezellig maar ook scherp als het moet. Dit kan nog heel lang mee
— Robin Zelf (@DhrRobinZelf) 23 juni 2019
Formule I
De voetballende vrouwen van Frankrijk en Brazilië deden het een stuk beter op NPO 3 met 1,3 miljoen kijkers. Thuisland Frankrijk trok na verlenging aan het langste eind. Ondanks de hitte bleven 846.000 mensen thuis om niets te missen van de middagwedstrijd Engeland tegen Kameroen (3-0) en Ziggo Sport trok met de Formule I-race in Frankrijk 824.000 kijkers. De meeste van die kijkers vonden achteraf dat ze hun tijd beter hadden kunnen besteden.
Hamilton wint een oer, maar dan ook echt oersaaie #FrenchGP. De #Formule1 zal echt moeten veranderen want als dit zo doorgaat, kost het gegarandeerd kijkers #F1
— Sven Trommelen (@sventrommel) 23 juni 2019
De #F1 is echt onwijs saai aan het worden. Tot op heden is het dit seizoen niks meer en niks minder dan anderhalf uur rondjes achter elkaar aanrijden.. Én op het eind winnen (de Mercedes) Duitsers. pic.twitter.com/fKo0NtT9Yd
— Jordy Morsink (@JordyMorsink) 23 juni 2019
Saaier dan saai. #F1
— Tjarko Rikkerink (@tjarko) 23 juni 2019
College Tour
De rest van de programmering had ook te lijden onder het warme weer en dus trok de quiz Holland - België op RTL 4 441.000 kijkers, Betrapt op SBS 6 moest het doen met 398.000 kijkers en Oplichters in het buitenland 391.000. NPO 1 zond een nieuwe College tour uit, ditmaal met reclamemaker Diederick Koopal die commercials bedacht als 'Biertje?' en 'Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet'. De uitzending trok 551.000 kijkers.
'Niets verkoopt beter dan de waarheid,' reclamemaker Diederick Koopal. Leuke #collegetour
— Marijke Hultzer (@marlaila) 23 juni 2019
@matthijsvannwk Beste aflevering #collegetour tot nu toe. Dank Diederick Koopal. Mooi zoals je echt helder en consistent inzage geeft in het vak van reclame
— Sjaak Evers (@sjaakevers) 23 juni 2019
Álle reclame is weerzinwekkend. #CollegeTour
— Henk Bakker hebawi (@hebawi) 23 juni 2019
Misschien moet ik mopperen over het salaris van Matthijs van Nieuwkerk, maar hij doet #collegetour verrassend leuk. Sowieso is Diederik Koopal een dankbare gast. Geeft intrigerend beeld van hoe iconische reclames ooit zijn bedacht. :)
— Kaj Peters 🇮🇷🇪🇬🇳🇱 (@Donkerwoud) 23 juni 2019