De zender had dan ook een mooi aanbod voor de liefhebber: de finale van de Champions League tussen Tottenham en Liverpool werd door 1.71 miljoen mensen gezien. aarvoor trok de uitzwaaiwedstrijd van de Oranje Leeuwinnen aan de vooravond van het WK in Frankrijk een uitstekende 697.000 kijkers.
Waarom worden die Oranje voetbaldames steeds 'meiden' of 'leeuwinnen' genoemd? Het is geen groep 8 van de basisschool ofzo.. #nedaus
— R.H.A. van Mill (@Jurassickingdom) 1 juni 2019
👇 WK! Op die manier gaan we wel de zomer doorkomen. #nedaus https://t.co/RZOuhXnpDU
— Damian van Toer (@damianvtoer) 1 juni 2019
Mooie uitzwaaiwedstrijd #nedaus in Eindhoven. Met 3-0 op zak richting Frankrijk. Vrouwenvoetbal volwassen en het publiek ook steeds assertiever: arbitrale beslissingen uitfluiten en om gele kaarten roepen had je twee jaar geleden nog niet pic.twitter.com/5MU1e8aPcG
— Simon Dikker Hupkes (@simondikkrhupks) 1 juni 2019
RTL en NPO hebben het nakijken
Doorgaans domineren NPO 1 en RTL 4 de zaterdagavond, maar ditmaal hadden ze het beide moeilijk. Op 1 kwam Beste zangers 10 jaar niet verder dan 661.000 kijkers. De tweede aflevering van Ondertussen in Nederland leverde een kleine 300.000 kijkers in ten opzichte van haar debuut en kwam uit op een zorgwekkende 537.000 kijkers. Ook Bankgiro miljonairs leverde in ten opzichte van de 997.000 kijkers een week eerder, maar met 800.000 kijkers maakte Robert ten Brink wél het best scorende amusementsprogramma van de avond.
#ondertusseninnederland wat een armoedig decor 🙈👎
— Marionnetje (@brilletje19) 1 juni 2019
Ik zit te kijken naar de Aldi-versie van Ik hou van Holland, #ondertusseninnederland met een Teletubbie-decor uit 1993. Het enige goeie is dat @GwenvanPoorten er is! Met haar ponnie. :)
— Roy Hendrickx (@royhendrickx) 1 juni 2019
Bijzonder dat bij #ondertusseninnederland #Tuk bij #Giethoorn wordt gezien...
— Mark Verlaat (@McMave) 1 juni 2019
Andere tijden in de herhaling
Wie niet om sport, muziek of spelshows gaf, kon onder meer terecht op NPO 2 waar Andere tijden in de herhaling aandacht besteedde aan verdwenen beroepen als voddenpikkers, melkboeren en kolenhandelaars. Voor veel van de 275.000 kijkers was dat een feest van herkenning.
Lief en ik kijken #anderetijden @NPO2 over vergeten beroepen - we herkennen best veel... #zucht https://t.co/plyWmg3jDe
— Joanne Plattel (@JoannePlattel) 1 juni 2019
Anderetijden geschiedenis: dat was pas echt hard werken!
— Margé Buitinga (@Maahtje) 1 juni 2019
Wij hadden ook een kolenhok #anderetijden
— Leo Stl (@LeoStaal) 1 juni 2019