Bijna de helft van alle Nederlanders die zondagavond om half negen naar de televisie keken, zagen De luizenmoeder op NPO 3. En zij maakten meteen kennis met de term curlingouders én een nieuw liedje van Juf Ank.
Lees ook:
Twee minuten #luizenmoeder , en huppekee, nieuwe uitdrukking: curlingouders. Ouders die alle obstakels voor hun kroost uit de weg willen ruimen.
— Conrad Berghoef (@conradberghoef) 10 februari 2019
#deluizenmoeder #Luizenmoeder
— Ken_je_mij (@wiebenikdan_) 10 februari 2019
Een nieuw Ank lied! 😂
"Dag dag dag dag dag ouders van groep vieeeer.
Een hele fijne dag en boordevol plezieeeer.
We hoeven niet te zwaaien, dat deed je in groep drieeeee, dus ouders nu omdraaien, dat noem ik empathieeeeee"
Mijn enige kritiek op het programma: afleveringen van 25 minuten zijn gewoon te kort. #luizenmoeder #deluizenmoeder
— Marjolijn van de Gender (@marjolijn1994) 10 februari 2019
“Je rookt waar de kinderen bij zijn”
— Victor Hopman (@vic23) 10 februari 2019
“Die zijn 12 die roken binnenkort zelf ook” hahaha #Luizenmoeder
First dates hotel
Alle andere programma's vallen wat betreft kijkcijfers natuurlijk totaal in het niet bij De luizenmoeder. Het voetbal bij Studio Sport trok 2,5 miljoen kijkers, naar Weet ik veel keken 1,5 miljoen mensen. Het succes van De luizenmoeder had ook het nodige effect op het daarna uitgezonden First dates hotel dat meteen een hele mooie 1 miljoen kijkers trok.
En dit is dus het verschil met de gewone #firstdates #hottub #firstdateshotel pic.twitter.com/ClT6CSAB0z
— Angelique Ente (@angelique_e) 10 februari 2019
Zoon van 13: 'zei hij nou wat heb je grote borsten???'
— Rolfie (@rolfer_nl) 10 februari 2019
'Ja schat, dat zei die 82 jarige ouwe snoepkont inderdaad' 😂👍#firstdateshotel pic.twitter.com/zH8m3WML6A
Een kritische noot over First dates hotel was er ook. Voegt daten in een hotel iets toe?
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van #firstdateshotel ten opzichte van #firstdates restaurant?
— Bi@nc (@DigiBianc) 10 februari 2019
Zit ik naar een ingekorte versie te kijken ofzo? 2 seconden ar, beetje eten, hap slik weg. Je weet amper wie wie is en klaar #firstdateshotel
— Jeanette Slagt (@LeavingHolland) 10 februari 2019
Bed & Breakfast
NPO 3 had een super zondagavond. Na De luizenmoeder en First dates hotel had het ook nog het nieuwe satirische sportprogramma Makkelijk scoren in petto. De eerste aflevering was goed voor 678.000 kijkers. Daartegenover zette NPO 1 een nieuw seizoen van Bed & Breakfast dat pal tegenover De luizenmoeder van start ging met 1,2 miljoen kijkers en lollige twitteraars.
Mag ik u voorstellen:
— Starbuck (@starbuck68) 10 februari 2019
Firma uitgeblust en moe#bedandbreakfast #benb pic.twitter.com/LYENDkVJOT
Ik weet niet wat er gebeurd is met de haarlak, maar ik zou mijn geld terugvragen😱#bedandbreakfast #benb pic.twitter.com/OvPaupIoAO
— Starbuck (@starbuck68) 10 februari 2019