Het was een lange zit: Robert ten Brink herenigde op RTL 4 van 20.05 uur tot ergens na elven geliefden uit alle windstreken, maar kijkers smulden ervan.
Lees ook:
RTL op kop
Een verbluffende 1,9 miljoen mensen zaten klaar voor de avondvullende kerstspecial van Dr. Love waarin hij Amsterdam transformeerde in een bijna sprookjesachtige stad waarin alles draaide om de liefde. Op het hoogtepunt keken zelfs 2,97 miljoen mensen. Vervolgens kelderden de zendergemiddeldes aanzienlijk toen de telefilm All you need is love herhaald werd: 404.000 kijkers bleven op voor de romcom.
Wat is dit toch mooi Andre Rieu ???? #andrerieu
— Jitty Wansink (@Jitty64) December 24, 2022
Bij AndréRieu ga je zowaar van mensen houden …..al die open en blije en ontroerende gezichten in de overvolle versierde zaal ???????grote klasse deze André @andrerieu
— marion (@roodebank) December 24, 2022
Potverdorie daar heeft die #andrerieu me toch te pakken.... ?
— Woef! (@blafmeneer) December 24, 2022
NPO 1 op 2
NPO 1 trok ten strijde met André Rieu. De orkestleider vierde dit jaar kerst in Londen en ook al kon de uitzending op veel positieve bijval rekenen van liefhebbers, de teller bleef echter steken op 940.000 kijkers. Toch enigszins magertjes voor de grootste publieke zender van Nederland. Na de meesterviolist betraden twee rasartiesten het podium: Brigitte Kaandorp en Jenny Arean scoorden met de registratie van hun liedjesprogramma Gedeelde smart naast veel lof ook 739.000 kijkers.
Wat is dit toch mooi Andre Rieu ???? #andrerieu
— Jitty Wansink (@Jitty64) December 24, 2022
Bij AndréRieu ga je zowaar van mensen houden …..al die open en blije en ontroerende gezichten in de overvolle versierde zaal ???????grote klasse deze André @andrerieu
— marion (@roodebank) December 24, 2022
Potverdorie daar heeft die #andrerieu me toch te pakken.... ?
— Woef! (@blafmeneer) December 24, 2022
SBS 6 heeft het zwaar
SBS 6 had net als voorgaande jaren de kerstavond gewijd aan de familie Meiland. Ditmaal waren Martien en consorten op een cruiseschip te vinden, maar die setting leek kijkers niet echt te bekoren. De twee uur durende special wist 627.000 kijkers te bereiken, een jaar eerder waren dat er nog 783.000.
Wij gaan gewoon ongegeneerd #KerstMetDeFamilieMeiland kijken. #familiemeiland #chateaumeiland #demeilandjes
— Paul Terpstra (@terptm) December 24, 2022
Keek heel even naar #chateaumeiland…Maxime: “Meid wat een klein zwembad”.Mar10: “Zwem liever in mijn eigen zwembad dan bij andere mensen in de pool”. En weer doorrrrr…#overhetpaardgetild
— Marianne R.?? (@montflor) December 24, 2022
Is meer zomervakantie met de Meilandjes dan kerst. Die ene kerstboom op de boot die ze speciaal voor de opnames hebben neergezet gaat dit niet veranderen. #chateaumeiland
— RoNa (@RoNatje1981) December 24, 2022