RTL begon de avond hoopvol genoeg met 804.000 kijkers voor GTST, dat de weg naar boven langzaam maar zeker weer lijkt te vinden. Daarna ging Paul de Leeuw van start met zijn versie van de klassieke datingshow Op goed geluk. Ondanks positieve reacties op Twitter waren slechts 596.000 mensen getuige van Pauls eerste Cupido poging. Daarna ging Bridget Maasland opnieuw onderuit met 352.000 kijkers voor De zwakste schakel. Dit maakte het voor Jinek lastig, de talkshow kwam niet verder dan 548.000 kijkers.
Ik vind het leuk, ouderwets gezellige televisie #opgoedgeluk
— Victor Hopman 😦🦠 (@vic23) March 4, 2020
Paul de Leeuw op zijn best 🤣#opgoedgeluk pic.twitter.com/Z4VDBtGD58
— Tassie 💁♀ (@Poppetje0906) March 4, 2020
Wat past dit programma goed bij @pauldeleeuw1962 #opgoedgeluk, heerlijke kandidaten ook
— Donutj54 (@donutj54) March 4, 2020
NPO 1 oppermachtig
Met die cijfers was RTL geen dreiging voor NPO 1 dat uitpakte met bekende kijkcijferhits. Tussen kunst en kitsch scoorde 1,6 miljoen kijkers met een openingsaflevering waarin een echte Mondriaan werd ontdekt. Daarna deed De rijdende rechter het ook meer dan netjes met 1,4 miljoen kijkers. Daarop leverde Op1 echter fiks in met 730.000 kijkers, wat ook iets zegt over de populariteit van de talkshow ten opzichte van Jinek dat juist kijkers weet te trekken.
Jaaaa #tussenkunstenkitsch is we weer (even kijken wat ik heb weg gedaan wat heel veel waard was 😅).
— 𝖤𝗌𝗍𝗁𝖾𝗋 𝖲𝖼𝗁𝗎𝗅𝗍𝗂𝗇𝗀 (@Estherschulting) March 4, 2020
Wauw! een koektrommel van elfduizend euro. Ik vind mijn Tupperware koektrommel al veel geld #Tussenkunstenkitsch
— jasperina de vries (@DeJasperina) March 4, 2020
Waarom zit Emiel Aardewerk achter het zilver⁉️#tussenkunstenkitsch
— Woutrien Klaasse (@Woutrien) March 4, 2020
Ladies Night weer geen hit
Net 5 had ook een nieuwe woensdagavond en opende met het tweede seizoen van Ladies night. De talkshow van Merel Westrik zou verbeterd zijn, maar aan het aantal kijkers was dit niet direct te merken: met 257.000 mensen hadden oren naar het praatprogramma. Daarna wist Olcay en huiselijk geweld een klappertje te maken door 411.000 kijkers neer te zetten.
Niet doorheen te komen dat #ladiesnight en die ‘publieksaanzwengelaar’ die na de breaks het publiek laat joelen #klapvee Het lijkt me een hel om daar tussen te zitten...
— Danielle (@danidepani) March 4, 2020
Mijn god, dat zit je een heel gesprek te houden over elkaar nemen zoals je bent, en word je gesponsord door 1 of ander dieet. Te hilarisch! #ladiesnight
— Trijna (@Trijna2) March 4, 2020
Ik heb nog geen veranderingen gezien.. format hetzelfde, Social Media expert hetzelfde, 3 vrouwen die iets over hun week vertellen.. oh wacht de barman is ineens blank #ladiesnight
— Sibylle Beyer (@Sibs02) March 4, 2020