Met die score was het programma uit de koker van mediamagnaat John de Mol net niet het best bekeken programma van de dag. Die eer was, zoals vaker en haast traditiegetrouw, weggelegd voor het Journaal van 20.00 uur op NPO1. 2.148.000 kijkers stemden op het wel en wee in de wereld af.
Jamai is wel echt het beste uit The Voice of Holland.
— Ingelise 🦊 (@Ingelisedevries) 8 februari 2019
Na “wat sta je te genieten gaan we over naar Engelse jeukwoorden bij The Voice of Holland... “Nailed it” “Owned the song” “Delivered” #braak #tvoh
— Jacco Prikken ♫ (@JaccoPrikken) 8 februari 2019
Oke Anouk het is dus the face of Holland i.p.v. the voice of Holland. Aangezien je punten aftrek krijgt voor je hoofd. 🤨 #tvoh
— Léo! (@leooniiej) 8 februari 2019
Navarone is een topband,, het beste van The Voice of Holland wat ik de laatste jaren heb gezien. #tvoh
— Wedderplase (@Wedderplase) 8 februari 2019
Miljoenenpubliek bij NPO
De NPO had verder een hele goede avond met de derde plek in de ranglijst voor Flikken Maastricht. De serie trok 1.418.000 kijkers, terwijl De Wereld Draait Door 1.346.000 kijkers aan zich wist te binden. Ook 2 voor 12 en het WK afstanden in Inzell (schaatsen) trokken een miljoenenpubliek.
Alsof je in 1 dag ingevallen gezicht hebt en slonzig bent ? #flikkenmaastricht
— Constant Klompmaker (@ckklompie) 8 februari 2019
Jaaa ik zit klaar voor me favoriete serie Flikken Maastricht #flikkenmaastricht
— Charmaine (@Charmainett99) 8 februari 2019
Heeft Kees van Kooten nou roze haar? #dwdd
— Tjerk Letzer (@LetzerTjerk) 8 februari 2019
De Nieuwsuur-documentaire Altijd klaar voor de Tocht trok in de vooravond van NPO 2 ruim 290.000 kijkers. Hiervoor werd de organisatie achter de Elfstedentocht gevolgd in de voorbereiding op het evenement. Inmiddels is het al 22 jaar geleden dat de tocht voor het laatst is gereden. Nog nooit zat er zo veel tijd tussen twee Elfstedentochten.Remco Campert en Kees van Kooten zijn van onschatbare waarde voor de Nederlandse literatuur.
— Francisca Drijver (@F_Drijver) 8 februari 2019
Simon Carmigelt, ondanks dat hij al zo lang overleden is, trouwens ook.#DWDD
Zware avond voor John de Mol
Het eerste programma van SBS6, de zender waarvan De Mol nu de baas is, vinden we op de 21e plek. Hart van Nederland met 573.000 kijkers. Veronica Inside wist weer de vaste kijkers te boeien. Naar de grappen, grollen en analyses van René van der Gijp, Wilfred Genee en Johan Derksen keken een half miljoen mensen.
Heerlijk, Johan Derksen is op dreef! #veronicainside #VI
— Dennis (@Dennis_deBoer36) 9 februari 2019