Het succes van de zender valt grotendeels te verklaren door de keus voor Home alone 2. Na de kerstdis wist deze feestdagenklassieker 619.000 kijkers naar de zender te trekken. Daarna scoorden Hart van Nederland en Shownieuws respectievelijk 1.12 en 1 miljoen kijkers. Al bleef het reclamebeleid van SBS voor ophef zorgen.
Serieus?! Wéér reclame?! Doe normaal. #HomeAlone2
— Constance van Amstel (@Constanzie) 25 december 2018
Wauw dan doen ze Hart van Nederland én Piets Weerbericht én Shownieuws en dan durven ze tien minuten later ook weer een reclameblok erin te gooien #HomeAlone2
— 🎅🏻Victor Hopman🎅🏻 (@vic23) 25 december 2018
Na Hart van Nederland gaan we nog een kwartier naar #HomeAlone2, om vervolgens nog even een consult van Medium Beppie op Astro Tv mee te pakken, waarna SBS6 uiteindelijk om 03:48 het einde van Home Alone 2 laat zien.
— Nick (@nickhoekman) 25 december 2018
Slimste mens domineert
Weer of geen weer, Kerst of geen Kerst, De slimste mens weet op NPO 2 altijd een vaste schare kijkers te vinden. Ditmaal zaten 1 miljoen liefhebbers klaar voor de Kersteditie van de quiz. Daarmee krikte de spelshow het zendergemiddelde van NPO 2 behoorlijk op. Na het spelletje scoorden Jezus van Nazareth en Wie kent mij nog? achtereenvolgens 270.000 en 86.000 kijkers.
#deslimstemens Spannende finale, wel slim van Gijs om tot 1 seconde te spelen :)
— Tweettweettweet (@tweeteketje) 25 december 2018
Wat een onaangenaam persoon is die Gijs Groenteman in #deslimstemens. Net als zijn moeder. Ga maar gauw terug naar 020, natte krant! pic.twitter.com/JZddsYnwHJ
— 🎼 D' A n g e l a ❣️ (@angeldrink87) 25 december 2018
Gatver nog een dag met die troel die het over de SS-mini heeft en denkt dat Bush sr in 1973 president was van USA... #deslimstemens
— Olive (@olivetweetjes) 25 december 2018
RTL viert de Kerst
Na de 2.3 miljoen kijkers op Kerstavond besloot RTL de All you need is love kerstspecial nog eens te herhalen. Ditmaal keken 237.000 mensen. Op primetime koos de zender voor de film Pak van mijn hart, maar met 358.000 kijkers was het verre van een geslaagde gok. Eerder die avond vierde soapdorp Meerdijk de feestdagen in GTST, maar daar keken slechts 619.000 mensen naar.
Gezellig met mijn zus bij mijn vader en zijn vriendin gegournet dus, gewandeld en tv gekeken. Nu bij zus terug, ook weer tv kijken, eerst GTST en daarna misschien Home Alone 2. 😊
— 🇳🇱 Jos 🇮🇳 (@Djozz1987) 25 december 2018
#rtl4 #rtlboulevard ook al is #gtst geen reality soap ze vieren #Sinterklaas en #Kerst in #Meerdijk gewoon in de zomermaanden wanneer de bomen nog volop groen van de bladeren zijn,opvallend dat op "1eKerstdag" de #Lidl nog geen #Kerstversiering heeft.#Kijkersbedrog
— 💻P0W3R💪CH4NN3L ™📡 (@S4Y4D4R4H) 25 december 2018
Ik hou van gewoon kneuterig GTST kijken met mn bordje op schoot. Wat is jullie fake #glamourkerst?
— Saskia (@saskia86) 25 december 2018