Na 882.000 kijkers voor GTST was het tijd voor Snackmasters waarin ditmaal een New York pizza moest worden nagemaakt. Eén probleem: merken in beeld brengen geldt als sluikreclame en da's strafbaar, daarom zagen 721.000 kijkers hoe alle logo's afgeplakt en onherkenbaar de revue passeerden. Rooijakkers over de vloer zakte naar 687.000 kijkers en Beau sloot de avond af met 807.000 belangstellenden.
Lees ook:
Maar er bestaan dus mensen die per jaar samen 550.000 pizza bbq mixed grill of weet ik t eten? 😬#snackmasters
— Maartje (@maartje2210) January 26, 2022
#snackmasters respect voor de mensen die zulk fabriekwerk kunnen doen
— Marijke Henriette (@_Marykk) January 26, 2022
Maar even hoor, ze moeten de New York Pizza BBQ Mixed Grill maken. De franchise naam zit al in de opdracht... HOEZO WORDT DAN ALLES MET 'NEW YORK PIZZA' GEBLURT? #snackmasters pic.twitter.com/2xD2hWB5SX
— Sharon (@HausOfSharon) January 26, 2022
NPO 1 domineert
Het is en blijft een combinatie van extremen, toch scoort NPO 1 op woensdag met Tussen kunst en kitsch en Over mijn lijk. De programma's waren beiden goed voor een miljoenenpubliek met 1,77 miljoen voor het taxatieprogramma en nog eens 1,2 miljoen voor de ingrijpende realityreeks van Tim Hofman die weinigen onberoerd laat. Op1 was met 786.000 kijkers de ietwat zwakke broeder.
Hoe dan? Op je 16e je eigen urn uitzoeken, "versieren", samen en rekening houdend met je zusje en ouders.. Als uitvaartbegeleider het nodige gewend, dit moet ik ff laten bezinken.. Raakt je in elke vezel #overmijnlijk
— Ingrid Berns (@IngridBerns1) January 26, 2022
Als je naar #overmijnlijk hebt gekeken, is niets meer belangrijk 😥. Het zet je weer even met beide benen op de grond.
— Bianca Maartense (@Biek71) January 26, 2022
Eigenlijk geen woorden voor. Weer zo’n indrukwekkende, kwetsbare en enorm liefdevolle aflevering. Zo veel respect voor iedereen. #overmijnlijk
— Corinne van Doorn (@CoProductie) January 26, 2022
SBS 6 stoomt door
SBS 6 was in de vooravond geen speler van betekenis met 380.000 kijkers voor HLF8, maar maakte dat goed op primetime met 740.000 kijkers voor Steenrijk, straatarm. De mannen van VI Vandaag boeiden vervolgens 806.000 kijkers, waarmee ze voorlopig aantonen dat het besluit dagelijks te gaan een meesterlijke zet is.
Wat 'n gezeur dat deze mensen niet rijk genoeg zouden zijn. Budget van 8000 euro per maand - ik heb 't niet hoor. En misschien willen ze best een protserige villa kopen, maar zijn ze zo verstandig te wachten op een betere markt. Of ze wonen daar gewoon graag. #steenrijkstraatarm
— Claudia (@Cleo0031) January 26, 2022
Elke week zijn er mensen die bij #steenrijkstraatarm menen te moeten gaan roepen: “waarom werken ze niet?”
— Lissy (@Wolverine759) January 26, 2022
Ja sommige mensen trekken onnodig uitkering, maar niet iedereen hè! Ken je ze niet? Shut up!!
€300,- voor de kapper? Vrouwen hebben het echt niet makkelijk #steenrijkstraatarm pic.twitter.com/WRQIIBZfZP
— Levent 🇪🇸 Benifest | @stopdemol & @fantescy 📲 (@Levo_A) January 26, 2022