Met 2.04 miljoen kijkers was de tweede auditieronde van The Voice Kids meer dan overtuigend de kijkcijferkampioen van de avond.
De talentenjacht blijkt behoorlijk in trek dit seizoen. Van serieuze concurrentie is dan ook amper sprake. Op NPO 1 was Flikken Rotterdam goed voor een stabiele 1.5 miljoen fans, maar The Voice Kids houdt iedereen makkelijk op afstand.
The Voice Kids is zoveel leuker en puurder dan @RTL_TVOH En ik krijg steeds meer een zwak voor @AliBouali #confession #tvk
— Germaine Dupont (@germainedupont) February 12, 2016
Eigenlijk is TheVoiceKids toch veel leuker dan #tvoh Lieve coaches, geen afzeiktv. Verliefd op Sammie #thevoicekids
— Marjolein (@marjoleinlein) February 12, 2016
Daar word je toch vrolijk van tvok veel leuker dan de tvoh #tvok
— Hetty (@HettyHM) February 12, 2016
SBS zakt verder weg
SBS 6 heeft echter weinig reden de vlag uit te hangen. Vorige week scoorden Lekker Nederlands en Bijdehandjes bij hun debuut al ver onder de maat en gisteravond werd het nog een tandje erger. Lekker Nederlands kon rekenen op een ondermaatse 405.000 kijkers. Later op de avond kon Jeroen van Koningsbrugge daar weinig meer van maken. Zijn Bijdehandjes bleef steken op 479.000 kijkers. Op Twitter zijn de reacties nog altijd positief, maar een gemiddelde kijkdichtheid onder het half miljoen is zelfs voor SBS begrippen praktisch onhoudbaar.
Applaus en schaterlachen om Nick en Simon #lekkernederlands
— Inga de Best (@Ingadebest) February 12, 2016
Leuk programma, echt knap wat jullie doen! @nickensimon @GLITTERJURK @eenjurk #lekkernederlands
— Romy (@Romys1992) February 12, 2016
Bijdehandjes is echt het allerbeste programma ter wereld
— ? (@granaatappelman) February 12, 2016
Met de shows zelf lijkt dus weinig mis. Misschien zappen de kijkers weg vanwege de hoeveelheid reclame?
Nee niet weer: reclame #lekkernederlands. Volgende week zoek ik wel ergens iets met terugkijken ofzo
— joze vorstenbosch (@joozv) February 12, 2016
@Sbs6 kijk ik nu naar #lekkernederlands met af en toe een reclameblok of andersom?
— Xander Zelders (@xzelders) February 12, 2016
#lekkernederlands leuke vrijdagavond programma's maar @SBS6 iets minder reclames mag wel hoor
— Anita Willegers (@Nietje63) February 12, 2016
We Love The 90s
NPO 3 reserveert de komende vrijdagavonden voor nationale tests. Ditmaal was dat I Love The 90s, met 25 vragen over het laatste decennium van het afgelopen millennium. Uiteindelijk zagen 398.000 kijkers hoe Erik de Zwart als winnaar uit de bus kwam van de 90s Test. Daarmee komt het avondvullende programma niet voor in de kijkcijfer top 25, maar het is wel het best bekeken NPO 3 programma. Op Twitter werd vooral geklaagd over de stijve presentatie van gelegenheidsduo Filemon Wesselink en Geraldine Kemper. Ze hadden nogal wat presentatietekst en bleken niet zo handig in het gebruik van de autocue.
Die intro's bij de vragen duren langer dan de nineties zelf. #90stest.
— Sander Beusen (@SBeusen) February 12, 2016
Het is gewoon een slecht voorbereide spreekbeurt. #90stest
— Niels (@Floep_) February 12, 2016
#90stest een begrafenis heeft nog meer pit ..... Volgende keer een beter presentatie team ?!
— Rudy Henrichs (@RudyHenrichs) February 12, 2016
Normaal gesproken ben ik fan van @FilemonW maar autocue voorlezen is niet z'n sterkste kant... #aiaiai... #90stest
— Saskia Faber (@SaskiaFaber) February 12, 2016