De absolute winnaar is RTL 7 dankzij het Champions League duel tussen Ajax en Beşiktaş. De Amsterdammers wonnen voor het oog van 1,7 miljoen kijkers thuis met 2 - 0 van de Turken.
Lees ook:
RTL 4 slaat niet aan
Van die aantallen kan RTL 4 alleen maar dromen. GTST begon de avond al met 686.000 kijkers, wat zelfs voor de soap ondergemiddeld is. Daarna zakte Tour de Frans terug naar 535.000 kijkers die anderhalf uur lang keken hoe rapper Donnie op onnavolgbare wijze zijn leven deelde. Jinek sloot de avond nét onder het half miljoen af.
Wat een lieve, sympatieke jongen, die Donnie. Bescheiden en totaal zonder kapsones. Daar kan menig rapper en "artiest" wat van leren. #tourdefrans
— Anne2009 (@Anne20093) September 28, 2021
Okee ik heb iets in mn oog mensen *niethuilen* *niethuilen* Jan en Donnie 🥰 #tourdefrans
— Claudia (@_cloudy_a) September 28, 2021
Ligt t aan mij dat ik de helft van de tijd niet volg waar die maradonnie het over heeft? #tourdefrans
— Mieke (@mamaspower) September 28, 2021
SBS 6 stijgt
Bij SBS 6 flikt de familie Gillis het om iedere week een klein beetje meer kijkers te trekken. Massa is kassa boeide ditmaal 790.000 kijkers die zagen hoe Peter en co hun vakantieparken bestierden. Een extra knappe prestatie, want de Gillisjes hadden als lead in HLF8, waar een beschamende 145.000 kijkers op afstemden. Na de realityreeks bleef Urk! stabiel op zo'n 563.000 kijkers.
Charme offensief in de uitzending. Alles wordt opgelost, the boss himself gaat bij de mensen langs. Staat weer mooi op beeld. #massaiskassa
— Sendy Wijnen-Verkerk (@WijnenSendy) September 28, 2021
Hele entertainmentsector op zijn gat en Mark gaat nog lopen afdingen tot € 200. Niet dat het optreden van die “zanger” meer waard was, maar dat terzijde #massaiskassa
— Vincent G. de Vlugt (@Vincentgdevlugt) September 28, 2021
Ik weet niet wie harder geniet van de dorpsgek die Peerke heeft ingehuurd voor het entertainment: Mark of zijn stiefmoeder #massaiskassa pic.twitter.com/8CNTnKFShF
— Vincent G. de Vlugt (@Vincentgdevlugt) September 28, 2021
Bekijk hier hoe Peter een bezoek brengt aan zijn afvalcoach.
NPO 1 triomfeert
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor het sportgeweld op RTL 7. DNA Onbekend boeide 1,1 miljoen kijkers die zich nog altijd ergeren aan de langdradige wijze waarop Dionne Stax en de makers de verhalen vertellen. Opsporing verzocht kon rekenen op 860.000 kijkers en Opgelicht had er nog eens 760.000 terwijl Op1 terugviel naar 699.000.
Veel te lang verhaal. #dnaonbekend
— juffr Annie splijtzwam (@anitaei) September 28, 2021
Had allemaal half zo lang gekund. Ze weten dat de uitslag negatief is gebleken en dan zitten we toch naar ellenlang gezeur te luisteren wat er achteraf helemaal niet toe doet.Hadden 4 gevallen in behandeld kunnen worden in die tijd. #dnaonbekend
— sevsab73 🇮🇱🇮🇹🇺🇸🇭🇺 (@sevsab7342) September 28, 2021
Ik weet niet of mijn vader mijn vader is. O en verder is mijn man na 6 jaar huwelijk en 2 kinderen met mijn zus getrouwd 🙄😅 #DNAonbekend
— Hoekie (@dirk_hoekstra) September 28, 2021