Voetbal behaalde nét de top tien met 523.000 kijkers die naar de niet zo spectaculaire wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal zapten op Fox. Sommige voetbalfans menen op Twitter dat zowel Feyenoord als PSV matig speelden en Ajax tegen de kerst al kampioen zal zijn.
Hoeveel 🧡 voor deze penaltykiller? 🏆#psvfey pic.twitter.com/R375QLw5HZ
— Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) 4 augustus 2018
Dan staat er een écht kind van de club op doel, met de kans om zijn eerste prijs met Feyenoord te winnen. En wat doe je dan? Je tyft z'n hele zestienmetergebied vol vuurwerk. Stelletje debielen. #psvFEY
— Freek Verhulst (@Frekie) 4 augustus 2018
En deze 2 ploegen moeten het dit seizoen #Ajax lastig gaan maken in de strijd om het landskampioen 2018-2019 #psvfey pic.twitter.com/7WvLg7DoDZ
— Marc Gerritsen (@Marc1973__) 4 augustus 2018
De conclusie die we kunnen trekken na de 1e helft van PSV tegen Feyenoord om de Johan Cruijffschaal is dat Ajax met de kerst al kampioen is... 😁 #psvFEY #johancruijffschaal
— Steve Smit (@sgsmit) 4 augustus 2018
Wauw! Zowel psv als Feyenoord laten in deze wedstrijd zien dat ze nog lang niet op het niveau van Ajax zitten zoals ze tegen sturm graz speelde! Dat wordt een saaie competitie op deze manier! 😅 #JohanCruijffSchaal #psvFEY
— Paul en Willem (@Al_Capsones) 4 augustus 2018
Animal crackers
André van Duin trok met Animal crackers op NPO 1 veruit de meeste kijkers op het achtuurjournaal na: 926.000 mensen keken zaterdagavond naar de hilarische programmaformule uit de jaren tachtig. Geinige stemmetjes onder grappige beelden van dieren blijkt anno 2018 nog op de lachspieren te werken.
#animalcrackers dat commentaar bij de olifanten pic.twitter.com/kFWcL571dL
— RoyKe_87LIJ (@FrozenGold_Fish) 4 augustus 2018
Mindf*ck
Victor Mids behaalde eveneens de top drie. Na Animal crackers bleven 795.000 kijkers hangen voor Mindf*ck (NPO 1), waarin de illusionist onder meer ging daten en Gerard Ekdom voor de gek hield. Anderen hadden zin in nóg meer dierentelevisie en schakelden over naar Humberto Tan die Het zijn net mensen presenteerde op RTL 4 (604.000 kijkers). 542.000 mensen keken liever naar een ander RTL 4-programma: het oergezellige Ik hou van Holland met Linda de Mol.
Hockeysters naar de WK-finale
Naast Nieuwsuur (496.000 kijkers), misdaadserie The Bridge (467.000 kijkers) en EenVandaag (446.000 kijkers), stond de tv-dag verder in het teken van sport en de gay pride. 443.000 mensen zagen gistermiddag hoe de Nederlandse hockeysters het tot de WK-finale schopten na de zege op Australië. Vervolgens keken 422.000 mensen naar de Europese kampioenschappen. Dat werd allemaal nabesproken in Studio sport (434.000 kijkers).
De Oranje Dames staan morgen tegen Ierland voor de 12de keer in de historie in een WK-finale. Op naar de 8ste eindzege! #HWC2018 #IRENED pic.twitter.com/BzolyZl8Wr
— OranjeHockey 🇳🇱 (@oranjehockey) 4 augustus 2018
Gay pride
Verder presenteerden Ellie Lust en Rik van de Westelaken Pride Amsterdam - Canal Parade 2018 op NPO 3, waarmee ze konden rekenen op 406.000 kijkers. De verslaggeving van de gay pride deed het alsnog beter dan De Kwis (372.000 kijkers) en Van der Vorst ziet sterren (361.000 kijkers). Het Skûtsje journaal (NPO 1) behaalde met 308.000 kijkers nog net de kijkcijfer top 25, net als Rail away (NPO 2) met 287.000 kijkers.
Wat kletst die #EllieLust toch alles gezellig bij elkaar #canalpride 🌈#AmsterdamPride
— Helen ❌❌❌ Хелен Нидерланды (@Helennetherland) 4 augustus 2018
#AmsterdamPride wat is het leuk in Amsterdam en wat is ze leuk met presenteren #ellielust !
— donjacomo (@donjacomo) 4 augustus 2018
#ellielust heeft haar #etherdicsipline onder controle maar haar #politieogen staan ook op scherp wat doet ze het leuk met #rikvandewestelaken #amsterdampride pic.twitter.com/DlgEjTX2AW
— Lanson (@powerroyson) 4 augustus 2018
Lees ook: Margriet van der Linden kritisch over eigen talkshow: "Het moet scherper"Weer een mooie samenwerking tussen @AVROTROS @AT5 bij het live verslag van #Amsterpride #Canalparade @RikvdWestelaken #EllieLust pic.twitter.com/ixQaS01alt
— Bart Barnas (@BartBarnas) 4 augustus 2018