In het nieuwe seizoen van We zijn er bijna trekt de groep met kamper of caravan dwars door de Balkan. De groep met ouderen en Martine van Os weet televisiekijkend Nederland al jarenlang te vermaken en te boeien, mede vanwege de herkenbaarheid die komt kijken bij het kamperen.
Jaaaa er is weer We zijn er bijna! #wezijnerbijna pic.twitter.com/7wHdYPaZ6y
— Willem de Gelder (@WdeGelder) July 22, 2019
OMG, "We zijn er bijna" is weer terug. Dekking! 😋😂 @NPO2
— Pierre Gorissen (@PeterMcAllister) July 22, 2019
Podium voor NPO
De NPO had sowieso een uitmuntende maandag. De publieke omroep had van de eerste tien plekken in de lijst van Stichting KijkOnderzoek er maar liefst negen in handen. Zo waren het journaal van 20.00 uur en MAX Vakantieman goed voor plek twee en drie op het podium. Met 1.546.000 kijkers en 1.259.000 belangstellenden liet We zijn er bijna deze belangrijke pijlers achter zich.
1,7 miljoen kijkers voor We zijn er bijna en 1,2 miljoen voor MAX Vakantieman. Hoezo er wordt niet meer lineair naar televisie gekeken? #wezijnerbijna #maxvakantieman #omroepmax @OmroepMAX @MAXvakantieman @wezijnerbijna
— Jan Slagter (@Jan_Slagter) July 23, 2019
#vakantieman #ValetParking bedrijven zijn niet het probleem, maar de idioot hoge parkeertarieven van Schiphol zelf.
— Ard Visser (@ArdVisser) July 22, 2019
#Vakantieman ging vroeger toch over campings in België waar ze alleen zo'n Frans hurktoilet hadden? Nu over grijsaards die 1500 "te veel" hebben betaals voor een cruise van 6000 euries. #signofthetimes
— Jasper Aalbers (@aalbers_jasper) July 22, 2019
Knappe barman
De tweede week van De slimste mens begon wederom met een miljoenenpubliek. Victor Abeln, de knappe barman van First dates, liet iedereen achter zich en liet aan Philip Freriks, Maarten van Rossem en het publiek zien dat de gesprekken aan de bar met de vrijgezellen hem geen windeieren hebben gelegd.
Die Victor is natuurlijk een beetje een zakdoekje maar hij rekent wel even af met het vooroordeel over horecapersoneel dat jullie allemaal hebben #deslimstemens
— Sebastiaan Bies (@bies89) July 22, 2019
Schokkend om te constateren hoe weinig BN’ers (waaronder een journalist en een volksvertegenwoordiger) van geschiedenis weten. #deslimstemens
— WouterW (@victorginori) July 22, 2019
Trouwen in het buitenland
Bij RTL en SBS6 waren twee actualiteitenrubrieken het best bekeken. Het journaal van 19.30 uur (746.000 kijkers) en Hart van Nederland (562.000 kijkers) moesten de eer bij beide zenders hoog houden. De start van Trouwen in het buitenland was abominabel slecht. Daar stemden slechts 188.000 mensen op af, maar zij die wel keken hadden vooral leedvermaak.
Lekker interessant doen dat ze in het buitenland trouwen, in een hotel met een halve ster en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten #trouweninhetbuitenland
— Nouchke (@noes1976) July 22, 2019
Hallo, kijkt er al iemand naar ‘Trouwen in het Buitenland’? Wil samen gieren om de all inclusive bruiloft van Cindy en Brian in Turkije.
— Daniëlle (@tikemdaan) July 22, 2019
Art Rooijakkers
Zomer met Art wist met 290.000 kijkers nog een aardige score neer te zetten. In de eerste week trok het programma nog 326.000 kijkers. Daar zit Art dus niet zo ver meer vanaf.
Zomer met Art, ze hadden die ex inbreker Evert Jansen en (complimenten) nu inbraakpreventie lekker thuis op de bank kunnen laten, hij werd gewoon niet aan het woord gelaten dat deden de dames wel voor hem, jammer.
— Thea (@VictoriaSydonie) July 22, 2019
Bij ‘Zomer met Art’ net een leuke samenvatting en gesprekje met tante Riekie! 💕🤣😎 #ZwarteCross2019 #zomermetart @RTL4
— Andien (@AndienGB) July 22, 2019