Veel media-aandacht deze week voor de nieuwe serie Het jaar van Fortuyn en dat resulteerde in een prima kijkcijferaantal. De serie had sowieso de wind in de zeilen, want voorafgaand aan Het jaar van Fortuyn stond Flikken Maastricht geprogrammeerd.
In totaal keken 991.000 mensen naar de eerste aflevering van Het jaar van Fortuyn. De dramaserie van NPO 1 vertelt over de opkomst van de politicus Pim Fortuyn. Jeroen Spitzenberger kruipt in zijn huid in de vijfdelige serie. Op Twitter werd veel gesproken over de nieuwe dramareeks.
Ik vind Jeroen Spitzenberger een goede acteur, maar als Fortuyn voel ik 'm echt totaal niet. #hetjaarvanfortuyn
— Linda (@Linda_afterNINE) March 25, 2022
Wauw! Wat een prestatie van Jeroen Spitzenberg om Pim Fortuyn zo waarachtig neer zetten! Topcast en zeer vermakelijke eerste aflevering #hetjaarvanfortuyn pic.twitter.com/gzCx2jndmo
— Ranhgyll (@Ranhgyll) March 25, 2022
Flikken Maastricht
Een andere serie die altijd op goede kijkcijfers kan rekenen is natuurlijk Flikken Maastricht. Victor Reinier en Angela Schijf gingen weer achter de boeven aan en dat resulteerde in 1.52 miljoen kijkers. Zoals altijd leefden veel mensen mee via de sociale kanalen.
Tsja als je niet wilt opvallen als crimineel loop je dus op klaarlichte dag rond met een bivaksmuts op en een breekijzer in je hand. #flikkenmaastricht
— Debby Prenen (@DebbyPrenen) March 25, 2022
Heel voorspelbaar en gewoon niet leuk #FlikkenMaastricht
— Piramide van liefde (@pinacoladakoud) March 25, 2022
Wat heb ik weer genoten! #FlikkenMaastricht leuke combi van acteurs en gastacteurs! 😍 Sandra Mattie, @OdaSpelbos en @VictorReinier stonden samen in de Passievrucht en nu vanavond alledrie samen in Flikken Maastricht.
— Jeffrey Masselink (@FMenBauerfan) March 25, 2022
I can see your voice
RTL 4 gaat natuurlijk graag de concurrentie aan met NPO 1 en dat probeert de commerciële zender met I can see your voice. Er keken in totaal 1.04 miljoen mensen. Vorige week waren dat er ook een miljoen. SBS 6 brengt op de vrijdagavond De alleskunner vips op de buis. 659.000 mensen zagen het.
Talkshows
De eerste week van talkshow Khalid & Sophie werd afgesloten met 620.000 kijkers. De seizoensopening op maandag trok 733.000 mensen. Op1 – dat na Het jaar van Fortuyn stond geprogrammeerd – moest het vrijdagavond doen met 743.000 kijkers. Jinek – de concurrerende talkshow van RTL 4 – wist 881.000 kijkers aan zich te binden. Vandaag Inside bereikte 694.000 belangstellenden.