2 op de 3 mensen zappen wanneer er reclame op tv is, maar in het geval van de Gouden Loeki keken 1,5 miljoen mensen vrijwillig naar vele commercials.
Tijdens de Gouden Loeki wordt de award voor de beste commercial van het afgelopen jaar uitgereikt. Sophie Hilbrand presenteerde het programma dat werd gewonnnen door de reclame 'Buddyhond' van KNGF Geleidehonden. Dat is die reclame waarin een man denkt dat hij midden in een oorlog zit totdat hij wordt wakkergelikt door een hond. En daar was het reclamebureau uiteraard blij mee.
Yes, de #goudenloeki voor onze #buddyhond commercial gewonnen! Iedereen bedankt voor het stemmen! pic.twitter.com/A7LYWMkq24
— KNGF Geleidehonden (@KNGFGeleidehond) January 14, 2015
Sophie Hilbrand
Maar meer nog dan de commercials werd de aandacht getrokken door het opgetiste haar van presentatrice Sophie Hilbrand. En die aandacht was niet van het positieve soort.
Hoe een overijverige haarstylist de beeldschone Sophie Hilbrand er laat uit zien als een travestie uit de jaren 80 #goudenloeki #fail
— Saskia de Regt (@SaskiadeRegt1) January 14, 2015
Ik ben gek op Sophie maar niet op haar Haarstylist !!! #goudenloeki
— Fred van Leer (@FredvanLeer) January 14, 2015
Je wil toch aan Sophie vragen wanneer d'r kapsel nog wordt afgemaakt. #GoudenLoeki
— Martijn van Gerwen (@MartvGerwen) January 14, 2015
Mocht Sophie het interessant vinden, ik kan het nummer van mijn trimsalon wel even doorgeven... #goudenloeki pic.twitter.com/hKzvWvqeDR
— Hond van Yvon (@HondvanYvon) January 14, 2015
Sophie kon niet veel goed doen gisteravond, ook haar outfit (te sexy) en haar presentatietalent kregen er van langs.
Pijnlijke presentatie zeg van Sophie. Show valt steeds helemaal dood #goudenloeki
— Rosa Timmer (@rosatimmer) January 14, 2015
Rambam
Dan de andere opvallende zaken: Gouden Bergen deed het prima met 753.000 kijkers. Dikke kans dat SBS een heel seizoen gaat bestellen van de serie over vijf welgestelde vrouwen in een persoonlijke crisis. Jinek zakte naar een bedroevende 440.000 kijkers, haar laagste aantal tot nu toe. Rambam liet met gevaar voor lijf en leden aan 454.000 kijkers zien hoe crimineel de wereld van de glazenwassers is.
Marktverdeling met een vleugje maffia: Glazenwassers verdelen wijken en slaan je uit de wijk als je "ramen pikt" #rambam #glazenwassers
— Edwin van den Helder (@EdwinvdHelder) January 14, 2015
Ben ook ooit bedreigd tijdens het ramen wassen. Volgens hen had ik kunnen weten dat mijn eigen huis in 'hun wijk' stond #rambam @rambamtv
— Michael Dekker (@MagicMikeNL) January 14, 2015