In Het A-woord speelt Lies Visschedijk de moeder van een jongetje die de diagnose autisme krijgt. Dit heeft niet alleen impact op haar gezin, maar ook op twitterende kijkers die in twee kampen verdeeld waren: voorstanders prezen de serie omdat het aandacht besteedt aan autisme, tegenstanders vonden het juist te melodramatisch en niet realistisch genoeg. Waar ze het wél over eens waren? De soundtrack was top. Overigens zorgde Radar met 1,2 miljoen kijkers voor een uitstekende lead in.
Heerlijke muziek keuze. En als ouder van een autist zie ik heel veel raakvlakken. Uiteraard is het gedramatiseerd. Top rol van Lies Visschedijk ❤ #hetawoord
— John P (@jhjpronk) September 21, 2020
Komt/is er een Spotifylijstje met de muziek die Sam luistert? #hetawoord
— Nick (@nickhoekman) September 21, 2020
Het enige pluspunt van #HetAWoord dat ik na 1 aflevering kan noemen is de muziek die erin wordt gebruikt (oude Nederpop classics). Voor de rest raak ik bijna overprikkeld van de andere verhaallijnen over de andere personages dan die van Sam.
— Peter van Cappelle (@Peter88) September 21, 2020
Martien pakt zilver
De score van Radar was zelfs zo goed dat Chateau Meiland genoegen moest nemen met de tweede plek op primetime. 1,17 miljoen mensen zagen hoe Martien, Erica en Maxime naar de kapper gingen en dat hun huishoudster toch écht geen leuk mens was. Daarna deed Restaurant misverstand met 677.000 kijkers ook zeker geen verkeerde zaken.
Nou breekt mijn klomp. Nadège wilt weg uit die verschrikkelijke buurt maar wilt dat zelfde appartement nu kopen? #chateauMeiland pic.twitter.com/adGhAVKWmb
— xxx (@Madeliefjexxx) September 21, 2020
Laat die nadege lekker gaar koken in dr sop. Die probeert die rijke bekende Nederlanders een loer te draaien door.mee te varen op hun succes. Ze betalen dr door, nemen de mee op vakantie, schei uit ondankbaar mens. Bosje bloemen en wegwezen. #chateauMeiland
— 🇷🇮🇨🇴 (@Bob_Kaaskop) September 21, 2020
Wat is ze ondankbaar he mensen! #chateauMeiland pic.twitter.com/AzPu9idfy0
— Roman (@Romantiesj) September 21, 2020
RTL 4 verre derde
Ook op maandagavond levert RTL 4 een achterhoedegevecht, zij het met langzaam stijgende gemiddelden. GTST kwam uit op 735.000 kijkers en er schakelden zelfs 794.000 mensen in toen Natasja Froger weer op huizenjacht ging in Voor hetzelfde geld. Zwakke broeder blijft de KLM-docuserie KL2020: terug in de lucht met 531.000 kijkers. Hierdoor legde Jinek het af tegen Op1: 624.000 versus 776.000 kijkers.
Als er gevraagd wordt niet langer dan een uur reizen, waarom dan een huis uitzoeken op 1uur 40 minuten, dat is wel heel veel langer. Een minuut of 10 langer lijkt me niet zo probleem maar 40 minuten meer#voorhetzelfdegeld
— Ellen 😎🍷🌴🌞 (@EllenB_M) September 21, 2020
#voorhetzelfdegeld.
— birgit (@2015birgit) September 21, 2020
Ik word wel moe van die makelaar mevrouw.
Fantastisch, geweldig, mooi, prachtig, helemaal authentiek....
Ik zou geen huis van haar kopen.
Ik mis de haakjes in de badkamer... oh wacht da's een ander programma#voorhetzelfdegeld
— BTO1975 (@BTO19752) September 21, 2020