De late editie van De Oranjezomer begon pas om 23.40 uur, een half uur later dan gepland, door de verlenging van de wedstrijd tussen Italië en Oostenrijk. Mogelijk een tikkeltje te laat. Ook de vroege editie trok met 350.000 kijkers geen stevig publiek. En ook de viering van de verjaardag van Wilfred Genee live in de studio mocht niet baten: een magere 314.000 kijkers zagen hoe de presentator, die vandaag 54 kaarsjes uitblaast, verrast werd met taart en champagne. Maar die kijkers genieten wel na van de uitzending, blijkt op Twitter.
Lees ook:
Studio sport-presentatrice Rivkah op het Veld: 'Mijn droom? Dat voetballers uit de kast komen'
#DeOranjezomer god allemachtig wat een latertje zeg 01:47 eindelijk afgelopen
— xxxXxxx😷 (@JCour10201) June 26, 2021
Ik vond het een heerlijke uitzending met vooral Rene ouderwets op dreef. 😂😂😂 #DeOranjezomer #veronicainside
— Martin (@Martin_Vye) June 26, 2021
Dit mag van mij nog een uur duren, slap ouwehoeren over niks, dan zijn ze op hun best. #anekdotetje #lekkerman #DeOranjezomer #Oranjezomer
— niec (@nniieecc) June 26, 2021
Heerlijke uitzending 🤣🤣 #deoranjezomer #Oranjezomer
— Robbie’s mening (@robbiesmening) June 26, 2021
Studio Europa
Studio Europa ging minder tot niet gebukt onder de verlenging. 960.000 kijkers zapten na de overwinning van Italië naar NPO 1. Maar voetbal- én wielrenliefhebbers moesten een keuze maken. 503.000 van hen zapten naar de Avondetappe op NPO 1.
Tour de France en Formule 1
Ja, zaterdag barstte ook de Tour de France los, dat op de late middag 644.000 kijkers naar NPO 2 trok. Op de vroege middag keken er 603.000 kijkers naar de kwalificatie voor de Formule 1 in Oostenrijk.
Wat ben je toch stoer als je Tour-debutant bent en in de eerste rit meteen zo voor het avontuur kiest.
— Raymond Kerckhoffs (@raykerckhoffs) June 26, 2021
Ide Schelling: coureur met een leeuwenhart.
Hier houden we van!!! #TourDeFrance2021 pic.twitter.com/JePj07LMBI
Jaaaaaa, weer pole position! Wat heerlijk om te zien dat Lewis Hamilton het moeilijk heeft en dat er dit jaar een echte strijd is om het kampioenschap. #StyrianGP #f1 #formule1
— Marjolijn van de Gender (@marjolijnvdg) June 26, 2021
Dwars door de Middellandse Zee
Sport domineert dus de kijkcijfer top 10. Maar wie niet van voetbal, wielrennen of racen houdt, keek wellicht naar Dwars door de Middellandse Zee op NPO 2 (579.000 kijkers). De avontuurlijke tocht van de Vlaamse tv-maker Arnout Hauben van de Spaanse Costa Brava en de Franse Rivière tot de kusten van Italië en Turkije, valt in de smaak en levert hem een plek in de kijkcijfer top 10 op.
#dwarsdoordemiddellandsezee Fijn, informatief programma.
— catharin2 (@catharin2) June 26, 2021
Dat was weer een mooie aflevering van #dwarsdoordemiddellandsezee
— Strandjutter (@strandjutter_) June 26, 2021
🐝😂🤣 #dwarsdoordeMiddellandseZee
— SannyZoet🌷 (@ZoetSanny) June 26, 2021
Indrukwekkende reis met Arnout Hauben! pic.twitter.com/ouyWrps8JI
Prachtige beelden van Corsica in #dwarsdoordemiddellandsezee en wijze woorden van een nog montere Monsieur Paul ondanks zijn leeftijd. Wat is zijn geheim? 👇 😊 https://t.co/0miJSfYygU pic.twitter.com/7r35cdbHmR
— Elsschot 🇪🇺🇳🇱 🏳️🌈💉 (@marcelbar8) June 26, 2021
Schitterend programma @vpro Heerlijk reizen zo. 🛋📺😇 #DwarsdoordeMiddellandseZee
— Janine C👀ijmans (@janinecooijmans) June 26, 2021