De naaishow van Nicolette van Dam is nog geen kijkcijferknaller, maar 947.000 voor Door het Oog van de Naald is helemaal niet beroerd.
In Door het Oog van de Naald moesten koppels in een bepaalde tijd een outfit in elkaar naaien die vervolgens werd geshowd door een model op een catwalk. Een jury onder wie Mike de Boer bepaalde of het een mooie outfit was.
Door het oog van de naald... Is dat niet gewoon project catwalk? #Doorhetoogvandenaald
— xlFashionfile (@ElsSprenkeling) January 28, 2015
Daar deed het inderdaad behoorlijk aan denken. Maar dan iets minder haute couture. Maar of Door het Oog van de Naald het nieuwe Heel Holland Bakt is? Nou nee. Nicolette van Dam is ook geen Martine Bijl.
#DHOVDN is best aardig, maar te weinig spannend om een vol uur leuk te zijn. Benieuwd naar de kijkcijfers (en die van volgende week).
— Kirsten Keerssem... (@Kirstenschrijft) January 28, 2015
Er zit ook weinig humor in #DHOVDN. Dat is waar #HHB juist zo goed in is.
— Kirsten Keerssem... (@Kirstenschrijft) January 28, 2015
Gelukkig konden we met z'n allen wel wat leren van Door het Oog van de Naald. De term pisvouwtjes bijvoorbeeld.
En we maken kennis met het begrip 'blinde rits'. #dhovdn
— M Peereboom Voller (@MPVoller) January 28, 2015
Nationale Eettest
De Nationale Eettest op NPO 1 deed het prima met 1,5 miljoen kijkers. Paul de Leeuw testte daarin weer de voedselkennis van het publiek en dat leidde af en toe tot een grote schok. Over de hoeveelheid suiker in ketchup bijvoorbeeld.
45 suikerklontjes. Ik flikker voortaan gewoon ketchup in mijn koffie. #eettest #nationaleeettest
— tvrecentweets (@tvrecentweets) January 28, 2015
Gelukkig was er ook goed nieuws.
Met n half uur passioneel zoenen verbrand je meer calorieën per minuut dan met wandelen :-D Helemaal prima ???? #Nationaleeettest
— Mascha (@maschavanhouten) January 28, 2015