Flikken Maastricht blijkt ook in de herhaling in trek. In totaal keken 935.000 mensen naar de politieserie die daarmee het populairste amusementsprogramma was.
Het goede zomerweer en de start van de schoolvakanties zorgde ervoor dat alleen het Acht Uur Journaal en Hart van Nederland boven het miljoen uit kwamen. Voor de rest van de programmering bleek het sappelen.
Wie Doet De Afwas behaalt zepert
Het zomerse RTL 4 programma Wie Doet De Afwas sloot haar eerste week af met 612.000 kijkers, fors minder dan de andere vier die rond de 850.000 scoorden. Tineke Schouten kookte voor de vier kandidaten die na vijf keer bij een BN’er te hebben aangeschoven ook langzaam maar zeker fans hebben gekregen.
Ik kijk alleen #WDDA Voor @ThijsLindhout wat een hottie! ?? #oversextisgrappig
— Kelly (@KellyKnufman) July 10, 2015
Ik moet zo lachen om Thijs ?? #WieDoetDeAfwas #WDDA
— Renate (@cabaretfreak) July 10, 2015
En sommige kijkers viel het op dat Wie Doet De Afwas niet vies is van een fikse schep (zelf)promotie.
In de reclame tijdens een programma reclame maken voor datzelfde programma: dat kan alleen bij #RTL4. #wdda
— Chris Wielinga (@Chrizinho) July 10, 2015
Fucking Perfect kon beter
Om in de sfeer van eten en dineren te blijven: op NPO 2 werd de documentaire Fucking Perfect uitgezonden. Hierin volgden filmmakers de temperamentvolle, Zeeuwse topkok Sergio Herman gevolgd in zijn pogingen een nieuw restaurant te openen. Een aardige 350.000 kijkers zagen de perfectionistische chef zijn kunsten vertonen.
Dan dacht ik dat ik het druk had op mijn werk. #fuckingperfect @SergioHerman #ned2
— Ronald (@RonaldKribbe) July 10, 2015
Ik kijk nu naar de docu over Sergio Herman. Heb de man jaren geleden ontmoet, maar nooit bij hem gegeten. Biggest mistake of my life…!
— Fon Zwart (@fonnetje) July 10, 2015
Take the inspiration, to get in control. Let it be #fuckingperfect. Wauw! — kijkt naar Sergio Herman, FUCKING PERFECT
— Patrick Spijkers (@patrickspijkers) July 10, 2015
Sterren Muziekfeest op het Plein van start
Jan Smit ging van start met een nieuw seizoen Sterren Muziekfeest op het Plein. Een nieuwe naam, maar ook in kaasstad Alkmaar praatte Jan de Nederlandstalige acts moeiteloos aan elkaar. 895.000 muziekliefhebbers zaten klaar en op Twitter waren de reacties voorspelbaar.
Ah, na de reclame het Sterren Muziekfeest op het Plein, mijn leven is nu echt compleet.. ??????
— Angelique (@El_Tigra) July 10, 2015
'Nog te hard geluid bij kleine poppodia'. Bij het TROS muziekfeest zou de muziek beter helemaal uit kunnen. #NUnl #TROS
— Thijs Cremers (@Thijsco81) July 10, 2015
Waarom begint #vivelevelo zo laat? Nu moet ik van @tomdelouw naar TROS Muziekfeest op het Plein kijken.
— Nynke de Jong (@nynke) July 10, 2015
Ik kijk per ongeluk even naar zo'n Muziekfeest-programma en wat me het meest verbaast is dat al die mensen die nummers ook echt kennen.
— Femke van Hemert (@FemkevanH) July 10, 2015
4Jim marathon slaat aan
In de zomer is NPO 3 volledig gewijd aan themaweken. Ditmaal draaide alles om de liefde, Lauren Verster was vijf maal te zien met haar Lauren! En De Liefde, de laatste aflevering werd gezien door 178.000 kijkers. Maar, de meest opvallende nieuwe show deze week was de bijzondere dagelijkse dramaserie 4Jim. Dat het programma geen enorme hit was, moge met zo’n 70.000 kijkers per dag duidelijk zijn. De matige interesse is echter voor de programmadirectie van de zender geen reden de show te laten vallen, er werd een 4Jim marathon gepland en zowaar, mensen zagen wat ze gemist hadden.
#4jim gezien. Wat een mooie en integer gespeelde serie. De tv-tip van deze zomer
— Mark Damman (@MarkDamman) July 10, 2015
Net #4JIM zitten kijken. Totaal geen verwachtingen bij, ik zapte zomaar voorbij en bleef hangen, maar wauw, ik vond 't gaaf!
— Ruud Greven (@ruudgreven) July 10, 2015
En uiteindelijk mengde zelfs één van de hoofdrolspelers zich in de discussie…
Jongens, laten we dit ff helder hebben. #4jim is geen soap, geen reality, geen scripted reality, maar een dramaserie. Toffe reacties verder!
— Gijs Blom (@Gijsblom_) July 10, 2015