Hello Goodbye doet het ook in de herhaling goed op NPO 1. Het programma met Joris Linssen scoort zelfs een stuk hoger dan een nieuwe aflevering van Grillmasters.
KRO-NCRV laat ons al een tijdje wachten op nieuwe afleveringen van Hello Goodbye: sinds het voorjaar van 2014 is er geen nieuwe reeks gemaakt. Daar komt binnenkort verandering in: vanaf september zendt NPO 1 het zeventiende seizoen uit, waarin Joris Linssen terugkeert in het programma, nu met Yvon Jaspers aan zijn zijde.
Tot die tijd zijn er herhalingen van Hello Goodbye te zien, die ook prima scoren deze zomer. Dinsdag keken er zelfs 1,1 miljoen mensen naar de aflevering uit 2013. En het was opnieuw een tranentrekker:
Het is ze weer gelukt bij #hellogoodbye Ik huil (weer).
— Soenami (@Soenami) July 7, 2015
Zoute wangen door #HelloGoodbye! En bedankt!
— Danique Boelhouwer (@daniquie) July 7, 2015
Het is een herhaling. Maar damn.... #hellogoodbye ??
— Tante Dees (@tantedees) July 7, 2015
Een van de mensen die Joris Linssen sprak op Schiphol, was een 17-jarig meisje dat op wereldreis ging.
Ik kweet niet hoor...maar 17 en alleen op wereldreis voor 8 maanden. Mmm #HelloGoodbye
— Patty (@MrsPvP) July 7, 2015
Toen ik 17 jaar was, mocht ik Amsterdam niet eens alleen uit van m'n ouders. #hellogoodbye
— Soenami (@Soenami) July 7, 2015
Een voordeel van herhalingen. ..ze is inmiddels weer thuis #hellogoodbye
— Krumpeltje (@krumpeltje) July 7, 2015
Grillmasters
RTL 4 wist met een nieuwe aflevering van Grillmasters niet voorbij de herhaling op NPO 1 te komen: Martijn Krabbé en Herman den Blijker trokken 644.000 kijkers. Een deel daarvan is enthousiast over de woordgrapjes van Martijn, een deel wat minder:
'Je zat niet in de burn-out toch?' #grillmasters is weer begonnen hoor... #au
— Kirsten Keerssem... (@Kirstenschrijft) July 7, 2015
Tour de France
's Middags trok NPO 1 maar liefst 1 miljoen kijkers met het live verslag van de Tour de France. In de vierde etappe kwamen de renners Frankrijk binne, kregen ze flink wat kasseien voor hun kiezen en was er weer een nieuwe geletruidrager. Genoeg om over na te praten dus. Studio Tour trok 873.000 kijkers en Tour Du Jour zakte weer iets terug, naar 359.000 kijkers. De echte diehards kijken daarna ook nog naar het Vlaamse Vive Le Vélo.
Eigenlijk is het De perfecte tour programmering dit jaar. Eerst #studiotour dan #TourDuJour en aansluitend #vivelevelo
— persmuskiet (@persmuskiet) July 7, 2015
Maar er blijven kijkers die Mart Smeets en zijn Avondetappe missen. Zij creëerden dinsdagavond zelf een 'virtuele Avondetappe'.