Het wordt spannend hoe SBS de komende weken zonder Martien en co de maandagavond doorkomt. Chateau Meiland is de enige titel van de zender die enigszins scoort. De vooravond is relatief stabiel met 455.000 kijkers voor Lingo en 462.000 kijkers voor Mr. Frank Visser wordt u al geholpen, maar na de Meilandjes gaat het goed mis op primetime. Zo kwam Waar is De Mol? met Sylvana Simons niet verder dan 310.000 kijkers.
Lees ook:
Ach Martien...poepen in de natuur ...je word een met de natuur...Ben benieuwd naar de volgende aflevering #chateauMeiland pic.twitter.com/OlzCSt05VT
— 🟥🟨🟩⤇ 𝗕𝗮𝗯𝗲𝗹𝗮𝗲𝗿 ⤆ 🟥🟨🟩 (@babelaer) November 2, 2020
Van miljonair in de Achterhoek, naar bospoeper achter de bomen uit de broek.#chateaumeiland
— Ruben v Koningsveld (@RvanKoningsveld) November 2, 2020
Lekker in het bos kakken. Lucht zo lekker op. #chateauMeiland
— Corine Kuijpers (@tantePip) November 2, 2020
Too much information...🤣🤣🤣#chateaumeiland
— Rinke Velds (@rinkevelds) November 2, 2020
Kopen zonder kijken scoort
RTL 4 gaat vrolijk verder met haar nieuwe blockbusterformule: het oprekken van bestaande programma's naar 90 minuten lijkt uitstekend te werken. Na een meer dan keurige 931.000 kijkers voor GTST waarin Bing zijn been verloor, knalde Kopen zonder kijken naar 1,49 miljoen kijkers. Een topprestatie waar Jinek in haar laatste uitzendweek van meeprofiteerde: Eva kwam uit op 989.000 kijkers.
Pedant hoor makelaar en bouwmeneer...
— SZ. (@sz_waldorf) November 2, 2020
Een budget 200.000 is voor deze twee starters echt heel veel geld.
Niet zo denigrerend heren, geen geld, klein, weinig waar voor je geld.#kopenzonderkijken
Wat een leuk stel. Vooral Roy. En wat flauw om zo lacherig te doen over hun budget. Mijn zoon en zijn vriendin kregen dit niet eens bij elkaar. Ik hoop dat het huis naar hun zin is. #kopenzonderkijken pic.twitter.com/jJbvLPDN5T
— Elsy (@elsy_vriens) November 2, 2020
Het werd Martijn zelfs te gortig en wijst Deffnieee er fijntjes op dat Roy haar harder nodig heeft dan andersom. Eat that! #kopenzonderkijken
— Martine Kooreman (@MartineKooreman) November 2, 2020
Anita op Allerzielen
Op primetime redde Radar de eer van de NPO-groep met 1,2 miljoen kijkers. Het A-woord bleef met een stabiele 665.000 kijkers teleurstellen en ook Op1 had een benedengemiddelde aflevering met een score van 793.000 kijkers. NPO 2 had ook moeite met kijkers trekken na 20.00 uur: Anita Witziers Voor wie steek jij een kaarsje op? bleef steken op 391.000 kijkers en de start van het nieuwe Margriet van der Linden egodocument M en de housewives van Buck County strandde op 344.000 kijkers.
Het ontroerde me. Zovele (onbekende) namen die genoemd werden in de ruimte, ook na vele jaren herdacht en in het licht gebracht. #Allerzielen
— Wiena Bakker (@WienaBakker) November 2, 2020
Ik wilde vanavond tijdens Allerzielen een kaarsje gaan branden ten nagedachtenis van mijn ouders..de basiliek was gesloten, misschien maar goed ook.. #wenen #islamtegenallegeloven #Terror #TerreurAanslagen pic.twitter.com/u0XEcf2Llk
— Patricia Kor (@kor_patricia) November 2, 2020
Even terzijde @radar , ongepast om juist op 2 november als mensen hun dierbare herdenken een onderwerp als dit uit te zenden. Had dat niet op een andere datum gekund dan op Allerzielen !
— vrouwtjetheelepel, of Truus Jansen voor bekenden (@benhetechtzelf) November 2, 2020