Op Twitter wordt er systematisch de draak mee gestoken, maar de kijkcijfers liegen er niet om. We Zijn Er Bijna! is met 1.78 miljoen het best bekeken amusementsprogramma van de dag.
De reden dat We Zijn Er Bijna! zo wordt verguisd op Twitter ligt wellicht in het feit dat de avonturen van de reizigers spectaculair zijn in hun onopvallendheid. Zo werd er minutenlang stil gestaan bij de geur van een cactus die je wel of niet kon ruiken.
Voor het ruiken aan bloemen kun je ook naar de Intratuin Ad, dat scheelt je zo'n roteind rijden. #wezijnerbijna
— Rutger de Quay (@rutger_) August 17, 2015
#wezijnerbijna Zon, zee, zuipen en je grootouders in het ziekenhuis.
— Linda Groeneveld (@Linda_illustr) August 17, 2015
"Every word is like an unnecessary stain on silence and nothingness." schreef Samuel Beckett al over #wezijnerbijna
— Joost Heijthuijsen (@nonobody) August 17, 2015
Op vakantie is het belangrijk de inwendige mens niet te vergeten.
Barbecuen. Gelukkig voor die oudjes is kok Karin van #groetenvanmax niet mee. Anders moet het hele gezelschap aan de Imoduim #wezijnerbijna
— JakeR61 (@JakeR61NL) August 17, 2015
Gezellig! Griekse bbq aangeboden door de camping. Ff geen smac, rookworst en lassie toverrijst #wezijnerbijna
— Lucy's Law (@lucys_law) August 17, 2015
En tussen de flauwigheden door was er af en toe ook een waarheid als een koe.
Ze genieten wel altijd van de kleine dingen, ondanks die mega caravans #wezijnerbijna
— Cindy Abrahams (@KunstCINnig) August 17, 2015
Hotel Di-rect opent de deuren
Op NPO 3 gingen maar liefst twee nieuwe programma's van start. De EO-show Van Luizenleven Naar Luiers scoorde precies 200.000 kijkers. Opvallend genoeg werd er amper getwitterd over het programma. Dat was wel anders bij Hotel Di-rect, goed voor 203.000 kijkers maar wel een stroom aan tweets. Beide programma's haalden met die aantallen niet eens een plaatsje in de kijkcijfer top 25. Dat lijkt de Hagenese heren weinig te deren, de show is vooral bedoeld als voorbereiding op hun 15-jarig jubileumconcert. Het was al direct een vrolijke chaos in het Scheveningse hotel bomvol muzikale vrienden.
#HotelDIRECT , 1 op 1 kopie van 'de zomer voorbij' maar dan met betere artiesten
— Bram Ribbers (@BramRibbers) August 17, 2015
#HotelDIRECT #handsomepoets helemaal te gek programma. Wordt je helemaal blij fan. Direct is zo wie zo top.
— Diana van den Berg (@dianatyborr) August 17, 2015
Vermakelijk programma @HotelDI_RECT Benieuwd of deze 2 gasten nog komen logeren bij @Di_rectMusic ; ) #HotelDIRECT pic.twitter.com/GRVfrdpbr0
— Ard Gelinck (@ArdGelinck) August 17, 2015