Met die score is de voetbalmatch met afstand het best bekeken amusementsprogramma van de avond. Ook de voorbeschouwing deed het met 761.000 kijkers alles behalve slecht en de nazit waarin het 1 - 1 gelijkspel besproken werd kon rekenen op 657.000 kijkers. Twitterende voetbalfans waren vooral enthousiast over de immer optimistische Frenkie de Jong.
Lees ook:
Jeroen Stekelenburg laat vlak voor de wedstrijd nog even z’n oren uitspuiten #ITANED #oranje pic.twitter.com/2Chpbwk8WR
— De Derde Helft (@DeDerdeHelftPod) October 14, 2020
Jemig, in nabeschouwing en interview van @JeroenStekel wordt net gedaan of we dik gewonnen hebben en De Boer een wereldcoach is. Geen enkele vraag of opmerking over waardeloze spel Depay en wissel Babel. Hoe dan @NOSvoetbal ???. #ITANED
— Tim Dik (@timdik) October 14, 2020
Gewaagde keuze van de bondscoach. Mooi om te zien dat het goed uitpakt. Bij vlagen mooi voetbal gezien. Als coach moet je ook durven dingen te veranderen. #itaned
— Jaap Temming (@jtemming) October 14, 2020
NPO 1 op 2
NPO 1 had ondanks het voetbal een prima avond: Tussen kunst en kitsch bedient duidelijk een andere doelgroep en kwam uit op een vertrouwde 1,2 miljoen kijkers. Waar doen ze het van scoorde vervolgens 701.000 kijkers en Op1 kwam uit op 852.000 kijkers.
Wat een gezeur over fam Geerts. Kinderfeestjes zouden ze gewoon moeten doen, maar verder komen de kinderen niets tekort. Iedere ouder maakt zn eigen keuzes. Je bent geen betere ouder als je kinderen dure merkkleding krijgen. #waardoenzehetvan
— Vierkante ogen (@vierkanteoogjes) October 14, 2020
De arme familie is eigenlijk maar triest. De familie met de motors is irritant en bij net onder modale familie moet de dochter eens onder haar kont geschopt worden. De rijke familie doet het, volgens mij, nog het beste, #waardoenzehetvan
— Constant (@ConstantvB) October 14, 2020
Een schuld van meer dan een ton, jezelf volvreten in fastfood restaurants, roken als een schoorsteen en dan klagen dat je geen geld meer hebt voor de kapper. Ik zit me te verbijten.#waardoenzehetvan
— JakeR61 (@JakeR61NL) October 14, 2020
Commerciëlen in de knel
RTL 4 en SBS 6 hadden vooral te lijden onder de lokroep van koning voetbal. GTST kon nog rekenen op 794.000 kijkers, maar Obese en Bureau 040 kwamen respectievelijk uit op 448.000 en 518.000 kijkers. Bij SBS 6 was het gemiddelde een tandje beroerder: Steenrijk, straatarm kwam uit op 646.000 kijkers maar tuimelde daarna naar 368.000 kijkers voor Paleis voor een prikkie.
Steenrijk straatarm hakt er bij mij behoorlijk in, een gezin die door de aardbevingen in Groningen in een situatie beland zijn wat hartverscheurend is....... ik hoop dat ze uit deze situatie worden gered #steenrijkstraatarm
— maaike (@maaike58990799) October 14, 2020
Ouders met psychische ziektes doet zoveel met een kind #steenrijkstraatarm hopelijk gaat snel beter met die vader en gaat die positiever in het leven staan.
— Quest (@qstionvraagt) October 14, 2020
Ik vraag me elke week af hoe dat toch voor die kinderen moet zijn om tijdens de 'rijke week' bij elk dingetje te moeten horen dat ze dat normaal nooit kunnen betalen #steenrijkstraatarm
— Carola Boek (@Carool61) October 14, 2020