Een tegenvaller voor Nance: de tweede aflevering van haar programma Staatsloterij: Puur Geluk werd een stuk minder bekeken dan het debuut.
Vorige week zaten ruim één miljoen mensen klaar voor de show waarin geluksvogels op de gekste, mooiste of meest ontroerende wijze verrast worden. Dit keer waren dat er 882.000, niet echt veel voor een vrijdagavond en zeker niet op RTL 4 waar GTST nog 1.2 miljoen kijkers trok. Waarschijnlijk is het mooie weer de boosdoener, want op Twitter werd eigenlijk vooral positief gereageerd.
@nance Heey Nance ik Heb Staatsloterij Puur Geluk gezien op tv ik vond heerlijk om te kijken goed gedaan presenteren Fijn weekend X
— jeffrey Ahenkan (@AhenkanJeffrey) June 26, 2015
Wat een mooi programma is #puurgeluk !! Trots op al mijn Endemol collega's!!
— Marisja Wigmore (@MarisjaWigmore) June 26, 2015
Wat een heerlijk programma #puurgeluk alleen al ernaar kijken word je al gelukkig van #positief #liefde #geluk #mooi #liefdevoordemedemens
— debbie timmer (@debbietimmer) June 26, 2015
SBS scoort boven het miljoen
Het zomerweer en gebrek aan concurrentie doet SBS 6 juist goed op de late avond. Zowel Shownieuws als Hart van Nederland kwamen ruim boven het miljoen uit. Belangrijkste concurrent Jinek op NPO 1 was goed voor 647.000 kijkers. Wellicht omdat veel mensen inmiddels hun zaproutine hebben bepaald.
Het nieuwsgedeelte is weer geweest bij #jinek, begrijp ik. Even verder kijken dan maar. Voor shownieuws kijk ik wel naar andere zenders.
— Karin Snippe (@KarinSnippe2) June 26, 2015
En het is 's avonds laat ook fijn om nog even de laatste, meest belangrijke nieuwtjes mee te krijgen.
Wie laat ons straks lachen op de zaterdagavond als Hans SBS6 verlaat? #OpzoeknaardenieuweHans @ShownieuwsSBS6
— Sebastiaan Boers (@sebasboers) June 26, 2015
Nu #shownieuws kijken. Ben benieuwd over derek ogilvie?
— Maus??Tweets ? (@Vleermaus) June 26, 2015
Koefnoen sluit belabberd af
De laatste Koefnoen Presenteert wist 506.000 kijkers bij elkaar te sprokkelen. Daarmee werd het enige oorspronkelijke primetime programma op NPO 1 ook het beroerdst bekeken. Flikken Maastricht was met 961.000 kijkers het best bekeken amusementsprogramma en ook de herhaling van Ivo Niehe's TV Show leverde 609.000 kijkers op. Het lijkt dan ook onwaarschijnlijk dat het experiment een vervolg krijgt, terwijl juist deze laatste aflevering lovend werd beoordeeld. Het satirische team nam de marktwerking in de zorg op de hak en was zelfs even trending topic.
Treffend: #Koefnoen die de 'klantgerichtheid' vd #zorg op de hak neemt. Garagehouder, kapper, serveerster houden spiegel voor!
— Amanda Binnendijk (@amandabinnendij) June 26, 2015
De @koefnoen uitzending van 26-6 moet je gezien hebben. #koekjevaneigendeeg in de #zorg.
— Yvonne (@mailyvonne) June 26, 2015
Terugkijken: Koefnoen http://t.co/MqxQULSM9B pic.twitter.com/GQCLfKhyoz
— Zwartekat (@zwartekat) June 26, 2015