Tot nu toe was Studio Brasil de onbetwiste koning van de WK-voetbalprogramma's, maar VI Oranje loopt in: 1,4 miljoen tegen 1,1 miljoen.
Misschien zochten de kijkers hun heil bij VI Oranje omdat de voetbalwedstrijden die werden gespeeld niet bijster interessant waren. Algerije - Rusland en Zuid-Korea - België waren geen enorme publiekstrekkers. Toch blijven de kijkers kritiek houden op de mannen van VI Oranje.
#VIOranje begint echt een zeikprogramma te worden, elke avond dezelfde retoriek. Waarom heet het VIOranje als je niet voor Oranje bent???
— Vincent Verkerk (@vbverkerk) June 26, 2014
Na 2 minuten #VIOranje verlang je opeens naar de teckel van Hugo Borst #eindeisinzicht
— Randolph Bakker (@rmbkkr) June 26, 2014
Studio Brasil moest het donderdag met iets minder kijkers doen dan normaal. Toch zijn de 1,6 miljoen mensen die wel keken zeer tevreden.
Conclusie na 2 weken...Henry Schut maakt #studiobrasil tot een topprogramma. #VIOranje kan hier in de verste verte niet aan tippen.
— Hans Scheepmaker (@HansScheepmaker) June 26, 2014
Toch valt niet alles in Studio Brasil in de smaak. Gast Hakim kreeg het zwaar te verduren via Twitter.
Hakim bij Studio Brasil. Ik gok op ieniemienie óf pino voor de volgende wedstrijd van Algerije. #studiobrasil
— stolliebollie (@stolliebollie) June 26, 2014
Wie voert die debiel even af? #Hakim #studiobrasil
— Dylan Visscher (@dylanvisscher) June 26, 2014
Gordon
Goede Tijden Slechte Tijden was het enige niet-voetbalprogramma dat boven het miljoen scoorde met 1,4 miljoen kijkers. Hart van Nederland was goed voor 750.000 kijkers en het nieuws van half acht deed 727.000. Naar Profiel met daarin Gordon keken 415.000 mensen. En die waren best onder de indruk.
Ik hou van @Gordonblaricum <3. Ik wil hem een enorme knuffel geven. #profiel #ned3
— Kirsten (@KirstenMoonen) June 26, 2014
"Zo ben ik gewoon, waarom zou ik dan anders doen?" Ingewikkelde persoonlijkheid, maar dat wisten we al. Mooi programma. #profiel
— Saskia van der Graaf (@SaskiavdGraaf93) June 26, 2014