En dat is toch opvallend omdat RTL een gevarieerd aanbod programma's biedt. GTST viel echter buiten de kijkcijfer top 10 met 706.000 kijkers. Op primetime scoorde een nieuwe Voor hetzelfde geld iets meer: 768.000 kijkers. Velen van hen verbaasden zich over Sabrina en Maarten, een stel dat na een week proefwonen toch weer terugverlangde naar Tilburg. Daarna was docu-soap KL2020: terug in de lucht goed voor 514.000 kijkers. Jinek deed het, zeker met die matige lead in, niet onaardig met 629.000 kijkers.
Lees ook:
Begin van het programma: Ja we zoeken ten westen van Tilburg richting Zeeland. Uiteindelijk: Ja we zoeken meer richting Oisterwijk.... Wat een zeiktrees #voorhetzelfdegeld
— Frank (@FrankHa1975) September 14, 2020
Arme kloot heeft niets te zeggen. Hij wil wel maar mevrouw heeft de broek aan en wat een foute vriendinnen. #voorhetzelfdegeld
— W. The Max Putter (@putter_w) September 14, 2020
Arme jongen, hij moet echt weer terug naar zijn hutje mutje straat in Tilburg vrees ik. Want vrouwlief luistert meer naar haar vriendinnetjes dan naar haar man. #voorhetzelfdegeld
— jasperina de vries (@DeJasperina) September 14, 2020
Kijken of we de Brabantse gezelligheid kunnen vinden in Zeeland🙈, dat gaat niet lukken #voorhetzelfdegeld
— karin (@GewoonKaatje) September 14, 2020
Chateau scoort
Het goud om 20.30 uur was, uiteraard, voor Chateau Meiland. Een kleine 1,15 miljoen kijkers zagen het gehannes met een boom op Marillaux, daarmee was de familie te sterk voor de concurrentie op dat tijdstip. Restaurant misverstand was daarna met 748.000 kijkers het best bekeken commerciële programma van de avond. Een opsteker voor de SBS-groep, want Veronica inside wist maandag slechts 574.000 kijkers te bekoren.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er van het chateau geworden zou zijn zonder Erica en Montana #chateauMeiland
— Jaantje (@jaantjeXx) September 14, 2020
Leuk, kettingzaag bouwen met je kleinkind. Lego is zo 2019 #chateauMeiland
— lisa_eleonora (@LisaEleonora) September 14, 2020
Raarste opmerking van de dag: 'pikhouweel, dat klinkt als een sausje dat je over je vlees doet.' #chateaumeiland
— Jelle (@JellevdEnde) September 14, 2020
NPO 1 levert in
NPO 1 zat SBS op de hielen rond 20.30 uur met Radar dat 1 miljoen kijkers scoorde. De avondetappe leverde daarna in met 747.000 kijkers en daarna kelderde het kijkcijferaantal terug naar 681.000 kijkers voor Op1. Vergeleken met Jinek die een slechtere lead in had, is deze talkshow dus minder geliefd bij kijkers.
#Radar heeft weer eens een baanbrekend programma over verspilling van medicijnen. Die baan breken ze elk jaar, als ze weer even niks nieuws weten. Wel leuk dat en passant even duidelijk wordt hoe de #cardiologen frauderen met de recepten voor Praluent.
— Jaap Uithof (@Apojaap) September 14, 2020
Zijn er mensen die met plezier naar Radar kijken? Wat een negativiteit. @avrotrosradar #radar
— Hullap (@JHullap) September 14, 2020
Die houding van die mevrouw !!! De arrogantie 🙀🙀🙀🙀🙀🙀 dat hangen in die stoel de minachting .... #radar
— vrouwtjetheelepel, binnenkort koffielepel (@benhetechtzelf) September 14, 2020