Kijkcijfers maandag 11 maart

De TV van gisteren: Kijkers blij met terugkeer Kopen Zonder Kijken

12 maart 2024 09:21 | kijkcijfers | Door Judith Regeling

© Videoland
De bingokaarten konden er maandagavond weer bij gepakt worden, want het was hoog tijd voor een nieuw seizoen van Kopen Zonder Kijken, en dat ging er bij bijna 1,1 miljoen kijkers in als zoete koek!

De kijkers kregen echter wel direct een verrassing: dit seizoen staan er niet alleen koppels centraal.

Kopen Zonder Kijken

In de eerste aflevering van Kopen Zonder Kijken kregen kijkers dan ook het verhaal van de Myra te horen, een alleenstaande moeder die met haar zoon Toon in een kleine benedenwoning in Rotterdam woonde. Haar droom? Een ruime eengezinswoning met minstens drie slaapkamers en een mooie tuin, en dat alles voor maximaal 480.000 euro. Een uitdaging? Misschien voor haar wel, maar niet voor Alex van Keulen. Hij slaagde erin om het perfecte huis voor Myra en Toon te vinden, tot vreugde van de bijna 1,1 miljoen kijkers.

Kijkcijferkoning

Martijn Krabbé mag dan privé weinig te vieren hebben, maar dit indrukwekkende kijkcijferaantal zou reden genoeg kunnen zijn voor een lekker stukje taart. Hij versloeg niet alleen de Meilandjes (826.000 kijkers), maar ook publiekstrekker Jeroen van Koningsbrugge. Maandag zaten 899.000 kijkers voor de buis om te zien hoe de overgebleven deelnemers van Kamp van Koningsbrugge weer het vuur aan de schenen werd gelegd.


BODEM

En dan de grote vraag: wat heeft Eva Crutzen gedaan? Haar serie BODEM ging van start op maandagavond en kreeg online veel lof. Toch lijkt het erop dat veel kijkers de serie via NPO Start of NLZiet hebben bekeken, want lineair slaat het eigenlijk geen deuk in een pakje boter. Slechts 228.000 mensen keken, wat minder is dan naar Vandaag Inside (1 miljoen kijkers), De Keuringsdienst van Waarde (703.000) en Nieuwsuur (333.000) dat op hetzelfde tijdstip werd uitgezonden.

*De genoemde kijkcijfers zijn afkomstig van Tina Nijkamp, zij deelt dagelijks lineaire kijkcijferdata op haar Instagrampagina @tinanijkamp.  

Meer over