Praatcijfers: de zielige film Hachi maakt de tranen los

24 december 2013 10:15 | kijkcijfers | Door Televizier

Het zijn de donkere dagen vlak voor Kerst en dat is te merken aan de Televizier Praatcijfers. Er werd veel getwitterd over Serious Request en de film Hachi.

Wat betreft kijkcijfers waren Goede Tijden, Slechte Tijden (1,8 miljoen kijkers) en Dokter Deen (1,7 miljoen) de grote winnaars van de maandagavond. Maar op Twitter ging het vooral over andere zaken. Het zijn de donkere dagen voor Kerst en mensen zijn duidelijk toe aan feelgood-tweetjes. 

#SR13

In de Top 5 van de Televizier Praatcijfers staat Serious Request op plekken 2 en 3, omdat het om verschillende uitzendingen gaat. Tel je de aantallen bij elkaar op, dan was #SR13 veruit de belangrijkste hashtag van de avond. Natuurlijk niet alleen omdat veel mensen tv keken, maar ook radio luisterden, plaatjes aanvroegen, geld doneerden en zelf acties voor het goede doel organiseerden.

De actie van radiozender 3FM zorgt opnieuw voor een echt Kerstgevoel in Nederland en dat lezen we ook terug op Twitter. Vanavond zal dat niet anders zijn, want de 3 dj's mogen Het Glazen Huis uit en wordt er ook nog bekendgemaakt hoeveel geld er voor het goede doel opgehaald is. 

Huilen om een hond

De film Hachi, over de vriendschap tussen een hond en een professor, was gisteravond niet het best bekeken programma (nog geen 800.000 kijkers voor SBS 6) maar het maakte wel de tongen los op Twitter. En tranen in de huiskamers.  

De tweetjes over huilende kijkers bleven gisteravond maar komen. Zelden maakte een film of een zelfs een tv-programma zoveel emoties los. Niet iedereen op Twitter kende de film trouwens.  

Meer over