1 miljoen mensen zagen de reclame Olli de Gouden Loeki voor beste reclamespot winnen. En dat is minder dan de afgelopen jaren.
In 2011 en 1012 keken nog 1,5 miljoen mensen naar de prijsuitreiking van de Gouden Loeki. In Olli vindt ex-Feyenoorder Giovanni van Bronckhorst zijn oude speelgoedolifant terug. De reclame is van Diergaarde Blijdorp. En dat leverde op Twitter de volgende grap op.
Feyenoord wint de Gouden Loeki. Morgen Coolsingel?
— Jan de Jong (@jandejong) December 19, 2013
Het gala zelf viel niet in de smaak bij tv-recenssent Jean-Pierre Geelen.
Gala-avonden zijn vaak hartstikke leuk. Maar zelden op tv. #GoudenLoeki
— Jean-Pierre Geelen (@jpgeelen) December 19, 2013
Home Alone
De film Home Alone op RTL 4 was intussen het meest beproken programma van de avond en ruim 1,4 miljoen mensen vonden het blijkbaar de moeite de film te gaan zien. Een ongelooflijk aantal omdat RTL de film werkelijk elk jaar uitzendt.
RTL4 heeft vanavond een wereldrecord gezet door voor de 1.110.689ste keer Home Alone uit te zenden.
— Jeroen Elshoff (@JeroenElshoff) December 19, 2013
Het teken dat de feestdagen nu echt heel dichtbij komen, Home Alone. #Keeeeevin #rtl4 pic.twitter.com/9sNA9I0R4Q
— Rob ten Thije (@RobTenThije) December 19, 2013
Serious Request
De dj's van Serious Request vestigden een record door op de eerste dag al meteen een recordbedrag binnen te halen: meer dan 1 miljoen euro.
!!!!!!!!!!! RT @SeriousRequest: Tussenstand dag 1: € 1.039.011,-. Hoe ont-zet-tend tof is dat?! - http://t.co/iwjn8PP1PK #3FM #SR13
— Coen Swijnenberg (@coen3fm) December 19, 2013