Monica Geuze STRUIKelde over de braamstruik. #slimstemens #padoempats #deslimstemens
— Jeroen Eefting (@DeDoentje) August 21, 2020
Stelletje zeikerds hier. Ze heeft haar best gedaan, en ja, sommige makkelijke vragen wist ze niet, maar jij weet ook niet overal alles van. Kijk ook naar jezelf. #slimstemens #deslimstemens
— Xander Meulen (@Xander_Meulen) August 21, 2020
Finale Europa League
De afgelopen weken wordt er volop internationaal topvoetbal uitgezonden. Vrijdagavond was de finale van de Europa League, die werd gewonnen door het Sevilla van Luuk de Jong. De spits wist zelf twee doelpunten te maken en was de grote man. Op RTL 7 zagen 842.000 die finale en op Fox Sports waren dat er ook nog eens 127.000.
DE JONG AIRLINES ✈️
— LaLiga (@LaLiga) August 21, 2020
¡Luuk no olvidará jamás esta noche! ⚽️⚽️ pic.twitter.com/EkquWrqH52
Ik Vertrek
Ook de herhalingen van Ik Vertrek doen het traditioneel goed. Deze keer waren Saskia en John te zien, die een campercamping begonnen in Spanje. Er keken 876.000 mensen naar het stel op NPO 1. Daarmee is het na De Slimste Mens het best bekeken amusementsprogramma van de avond. Uiteraard kregen Saskia en John voldoende tips via Twitter.
Ik had gehoopt op kapotte waterleidingen en uitgevallen elektriciteit, maar met een bot plamuurmesje proberen een hele tennisbaan af te krabben heeft ook wel iets. #IkVertrek
— Ester de Vries (@VriesAlweer) August 21, 2020
Toevallig een fragment gezien van deze aflevering maar ik schijn dus de enige te zijn die het uitzicht wel mooi vond?
— Sennce (@MakingSennce) August 21, 2020
En een tennisbaan, lekker waterpas, mooi toch? Voor een nachtje? Vriendelijke mensen ook 👍#ikvertrek
RTL en SBS
Het amusement op RTL 4 trekt deze zomer weinig bekijks. Er was een compilatie-aflevering van The Voice waar 439.000 mensen op afstemden. Op SBS 6 begon de realityshow Familie Gillis: Massa is Kassa. Het programma startte met 419.000 kijkers. Het nieuwe programma Het hek van de dam kon op SBS 6 rekenen op slechts 218.000 kijkers.
De talkshows op NPO 1 en RTL 4 deden het redelijk. Jinek wist op RTL 506.000 mensen te bereiken, terwijl Op1 698.000 lieden naar de buis trok.