Nederland 1 heeft met Wie is de Mol? opnieuw goud in handen, ondertussen blijft Utopia op SBS 6 ook de kijkers boeien. Slaagt de gewaagde gok van John de Mol?
Het lijkt erop dat dit 14de seizoen van Wie is de Mol? nog succesvoller wordt dan alle reeksen die eraan vooraf gingen. Vorige week bezorgden 2,5 miljoen kijkers het programma een droomstart, gisteravond zagen ruim 2,3 miljoen mensen dat Owen Schumacher uit Hong Kong moest vertrekken.
Owne!!!! Owen eruit #widm
— Marcel (@SOM038) January 9, 2014
Tot verrassing van velen:
Owen werd vóór gisteren het op één na meeste getipt als de mol door #socialmedia-gebruikers #widm
— Coosto (@Coosto) January 10, 2014
Samen met het verplaatste De Wereld Draait Door (1,5 miloen kijkers), het altijd goed presterende Het Journaal (2,5 miljoen) en het verrassend leuke Floortje Naar Het Einde Van De Wereld (1,3 miljoen) had Nederland 1 opnieuw een topavond.
Gooische Vrouwen
Om het succes van Wie is de Mol? een beetje te counteren bracht RTL4 een kanon in stelling. Naar de Gooische Vrouwen-de-film keken 1,3 miljoen mensen, een prima score.
Mijn zusters op #tv :-) #GooischeVrouwen @RTL4_TV #RTL4 #EchteGooischeMeisjes
— Pauline Wingelaar (@PaulineWing) January 9, 2014
Utopia
Ondertussen blijft SBS6 het prima doen met Utopia. Het nieuwe realityprogramma van John de Mol scoorde bij de start een mooie 1,5 miljoen kijkers, gisteren waren er nog bijna 1,3 miljoen van over. Goed, de cijfers zakken een heel klein beetje weg, maar nog altijd een droomscore zo vroeg op de avond bij SBS6. We moeten afwachten hoe lang De Mol en zijn team de interesse van de kijker weet vast te houden.
Fokke & Sukke volgen Utopia ook en hebben allang door hoe dat gaat met aannemers:
PREVIEW @fokkesukke over #Utopia pic.twitter.com/ChsYLpZZMA
— Fokke & Sukke (@fokkesukke) January 8, 2014
Langzaam maar zeker stromen de complimenten van vakbroeders binnen voor John de Mol (en zijn ploeg):
Wat een risico en wat een beloning. Complimenten voor John de Mol en ook #SBS. Na Big Brother, The Voice lijkt #Utopia de Mols 3e wereldhit.
— Humberto Tan (@HumbertoTan) January 10, 2014