Wie is de Mol? was met bijna 2,5 miljoen kijkers het best bekeken programma van de avond. Zij zagen Jennifer Hofmann afvallen.
Jennifer Hofmann was nog maar net aangekomen op de nieuwe locatie, de Fililpijnen, of ze kon haar koffers alweer pakken. Wie is de Mol? was ook het meest besproken programma van de avond. Vooral omdat mannelijk Nederland moeilijk kon verkroppen dat de blondine naar huis moest.
#widm is wel een stuk minder visueel aantrekkelijk geworden... #Jennifer
— Steven Geurts (@StevenGeurts) January 30, 2014
Mannelijk #widm -kijkend Nederland slaat vol ongeloof de handen voor de ogen. #jennifer
— Nynke de Jong (@nynke) January 30, 2014
Veel anderen waren stomverbaasd omdat ze zeker wisten dat Jennifer de Mol was.
Ik heb inside information dat Jennifer wel degelijk de mol was en dat nu de pleuris is uitgebroken bij de redactie van #widm.
— Ronald Snijders (@NormaleMensen) January 30, 2014
Floortje
Floortje naar het Einde van de Wereld deed het weer geweldig met meer dan 2 miljoen kijkers en 1,3 miljoen mensen zagen het Portret van Beatrix. Tegenover al dat kijkgeweld zette RTL 4 de filmpremière van Mirror Mirror, een moderne versie van Sneeuwitje met Julia Roberts als boze stiefmoeder. Het leverde de zender een mooie 1 miljoen kijkers op.
StartUp
Om meer kijkers te trekken zette de genadeloos geflopte BNN-soap StartUp het ultieme middel in: de makers monteerden een pinguïn in de aflevering. Iedereen houdt tenslotte van pinguïns. Toch?
Het was een tip van columnist Nico Dijkshoorn, die zelf ook niet denkt dat zijn grappen daadwerkelijk uitgevoerd moeten worden. En gelijk heeft hij, want de stunt leverde slechts 46.000 kijkers (in totaal!) op. En niet iedere kijker begreep wat het zwart-witte diertje daar deed.
Waarom waggelt er een pinguïn door t scherm bij #startup ?? Lol dat was echt raar
— lyns (@MissLyns20) January 30, 2014
Een van de twitteraars had een goede analyse van het probleem:
Een goede #startup begint met een goed product. Dat had #bnn moeten weten. Daar verandert een pinguin, of zeiken om marketing, niets aan.
— Timen Baart (@TimenBaart) January 30, 2014