Radar signaleert misstanden op alle gebieden waar de consument mee te maken heeft. Het programma van Antoinette Hertsenberg stelt consumentenproblemen aan de kaak, maar probeert bedrijven en instanties ook te bewegen tot een oplossing te komen.
In deze aflevering van Radar gaat het over een brief van de gerechtsdeurwaarder. Je moet binnen veertien dagen honderden euro's betalen aan een bedrijf met een dubieuze reputatie: de Lekdetectiecentrale. En je ligt al weken in de clinch met de Lekdetectiecentrale over hun onterecht verstuurde rekening en als klap op de vuurpijl krijg je dus een gerechtsdeurwaarder op je dak. Moet de deurwaarder, die een beëdigd ambtenaar is, de vordering van zo'n bedrijf niet eerst controleren?
Influencers
De wereld van influencermarketing is de afgelopen jaren gigantisch toegenomen. Via kanalen zoals YouTube, Instagram en Facebook hebben influencers een trouwe schare volgers aan zich gebonden. Producten worden aangesmeerd, zoals frisdrank, gadgets en kleding, soms zelfs zonder aan te geven dat de influencers hier flink voor cashen. Want welke regels gelden eigenlijk voor influencers? Voor de nieuwe rubriek van de Loden Leeuw duikt Fons in de wereld van influencermarketing.