Snackproducent Mora heeft een dierenwelzijnskeurmerk: Beter Welzijn. De Keuringsdienst vraagt zich af waarom het nodig is om naast de bestaande keurmerken een eigen label te ontwikkelen en zoekt uit wat het precies inhoudt.
In de wereld van keurmerken heeft ook Mora een eigen label: Beter Welzijn. De producent van (diepvries)snacks speelt hiermee in op het dierenwelzijn. Volgens Mora laat het keurmerk zien dat het vlees in hun producten afkomstig is van dieren die onder betere omstandigheden hebben geleefd dan de Europese wetgeving voorschrijft. Daarvoor maakt Mora naar eigen zeggen een zorgvuldige selectie van leveranciers en vinden er controles plaats. De
Keuringsdienst van waarde vindt het de hoogste tijd om zich eens over Beter Welzijn te buigen. Er zijn immers al meerdere van dergelijke keurmerken, waaronder Beter Leven van de Dierenbescherming. Waarom vindt Mora het dan nodig om een eigen label te ontwikkelen? En wat houdt het precies in? De verslaggevers zoeken het uit.